Veres Mihály hozzátette: a jól mûködõ, átjárható smart-rendszerekhez egységesíteni kell a meglévõ rendszereket, a cég feladata a közszolgáltatások bevezetése a smart (intelligens) korszakba. A smart fejlesztésekkel létrejövõ "okos városok" minimális erõforrás felhasználásával, maximális hatékonysággal biztosítanak innovatív technológián alapuló szolgáltatásokat - mondta. A rendszer idén még kísérleti jelleggel, jövõ tavasztól élesben fog mûködni Debrecenben, 2016 végén pedig országosan.
Tájékoztatása szerint a nejp-projekt megvalósulásával lehetõvé válik a valós idejû, egységes utastájékoztatás az egész ország területén, és a multimodális utazástervezés. A fejlesztésnek több eleme van, egyebek mellett az intelligens kártya vagy az elektronikus jegy bevezetése.
A fejlesztési költségekrõl elmondta: a jelenlegi nemzetközi trendekhez képest lényegesen olcsóbb, hiszen a rendszer alapját képezõ know-how-t is a társaság dolgozta ki.
Beszámolt arról is, hogy a terveik között szerepel a smart parkolási rendszer bevezetése 76 hazai településen, ahol a közterületi parkolók mellett cél a mélygarázsok integrációja, valamint a piaci szereplõkkel közösen új szolgáltatások bevezetése. Ez jelenleg 74 településen elérhetõ - jelezte.
A Nemzeti Mobilfizetési Zrt. a jövõ mobilitás-szolgáltatásai közé sorolja a parkolási és közösségi közlekedési rendszerek integrációját, a P+R szolgáltatások bevezetését, a városi közutak forgalomterhelésének csökkentését, illetve a városi és elõvárosi közösségi közlekedés kihasználtságának növelését - ismertette.
Kitért arra, hogy a társaság fejlesztései iránt komoly nemzetközi érdeklõdés mutatkozik.
Skultéty Tamás, a Bay Zoltán Alkalmazott Kutatási Közhasznú Nonprofit Kft. ügyvezetõ igazgatója elmondta: a kutatások célja a piacközeli fejlesztések megvalósítása. A Nemzeti Mobilfizetési Zrt.-vel szoros együttmûködésben dolgoznak, a munka várhatóan 2016-ra fejezõdik be. A smart-szolgáltatások a világban nincsenek összekapcsolva, szigetszerûen mûködnek. Magyarországon az ország mérete miatt könnyedén és hatékonyan lehet bevezetni ezeket a szolgáltatásokat. A nejp-projekt megvalósításával és a mobilparkolással az ország a hazai közösségi közszolgáltatásokkal a globális smart-fejlesztések ranglistájának elõkelõ helyére kerülhet - vélekedett.
Veres Mihály szólt arról is, hogy a munkájukhoz országos piacmérést terveznek, a zrt. reprezentatív véleménykutatás keretében felméri a lakosság, az önkormányzatok smart city fejlesztésekkel kapcsolatos ismereteit, preferenciáit és igényét.
Elmondta: a cég mûködteti a Nemzeti Mobilfizetési rendszert, a Mobilparkolást, és biztosítja az autópálya-matricák és e-útdíj mobilfizetéssel történõ megvásárlását.
A cég piaci részesedése jelenleg 4-5 százalékos, 12 viszonteladó partnerrel dolgoznak.