Mivel az elektromos rollerek vásárlása és használata egész Európában jelentősen növekszik, több kormányzat felülvizsgálja a használatukra vonatkozó szabályokat.
Finnországban például a kormánnyal konzultálva a bérleti rendszerek üzemeltetői megállapodtak abban, hogy az e-rollerek sebességét 20 km/órára, éjszaka pedig 15 km/órára korlátozzák.
Ausztriában és Olaszországban is felmerült, hogy 20 km/órára korlátozzák az e-rollerek végsebességét a balesetek növeksző száma miatt. 2020-ban például Ausztriában több mint 1300 személyt kezeltek kórházban E-rollerrel történő baleset miatt. Párizs egyes központi területein pedig csak 10 km/óra megengedett maximális sebesség.
Írországban, ahol még csak most kerül sor az e-rollerek közúti használatának engedélyezésére, a sebességet 25 km/h-ra korlátozzák, de a helyi hatóságok felhatalmazást kapnak arra, hogy 20 km/h-nál alacsonyabb sebességet írjanak elő.
Belgiumban az Európai Közlekedésbiztonsági Tanács (ETSC) tagintézménye, a VIAS támogatja azt a felhívást, hogy az elektromos roller vezetők alsó korhatára 16 év legyen. Ausztriában az Osztrák Közúti Biztonsági Tanács szintén azt szeretné, ha az e-roller használók alsó korhatárát a jelenlegi 12 évről 14 évre emelnék.
Hazánkban éppen minisztériumok közötti egyeztetési fázisban van a már elkészült KRESZ módosító csomag, amely az e-rollerekre is kitér, azonban az érvényben lévő szabályozás szerint az elektromos rollert segédmotoros kerékpárnak tekinti. A javaslat úgy szól, hogy a kis teljesítményű motoros rollerre a kerékpáros közlekedés szabályai vonatkoznának, bizonyos eltérésekkel, mint például, hogy a sebességhatár 25km/óra lenne. A nagy teljesítményű rollerre a segédmotoros kerékpárra vonatkozó szabályok lennének érvényesek, de ennek vezetését a 16. életév betöltéséhez kötnék, és ezen sem lehetne utast szállítani.
Az Európai Bizottság is foglalkozik az e-rollerekkel és általában a mikromobilitással, jelenleg a használatra vonatkozó iránymutatások konzultációja zajlik, emellett műszaki szabványok előírását is mérlegelik.