A Google nem az a vállalat, amelyik biztosítási szolgáltatásokat kívánna nyújtani, de megkönnyíti mások ezen tevékenységét – idézi Vicentet az Insurance Times.
A marketinges szerint a biztosítási piacon ugyanakkor zavart okozhatnak a kisebb szereplõk, akik gyorsabban és könnyebben alkalmazkodnak a piaci változásokhoz. „A biztosítási piacon mindenki azt nézi, hogy mit csinál a másik, és csak ahhoz képest próbálnak valami mást nyújtani” – fogalmazott Vicente. Ebben a játékban a kisebb szereplõk sokkal gyorsabbak, az újdonságok pedig alapjaiban képesek megváltoztatni az ügyfelek elvárásait – teszi hozzá a szakértõ.
A biztosítóknak nagyobb kockázatot kellene vállalniuk, innovatívabbnak kell lenniük, ha pedig vbe belebuknak, akkor bukjanak bele gyorsan és lépjenek tovább – mondja Vicente.
Ugyanezen a rendezvényen az Accenture digitális és innovációs vezetõje elmondta, hogy a biztosítóknak a szektoron kívül kellene inspirálódnia. Példaként említette az Ubert, mint olyan vállalatot, amelyik példaértékû munkát végez az ügyfélélmény, a felhasználói útvonalak megértésében és feltérképezésében. Az applikáció egyszerûsége, a kiépített partneri kapcsolatok mind a végfelhasználó dolgát egyszerûsítik – véli Roy Jubraj. Szerinte a biztosítóknak érdemes figyelmet fordítaniuk ezekre a niche szervezetekre, és feltenni azt a kérdést: „miként tudok mindebbõl hasznot kovácsolni magamnak?”.