Jó úton halad az Uniqa
2015.05.15
Az optimalizációs lépések elsõ eredményei már látszanak, jó úton halad az UNIQA Biztosító - közölte a társaság. PMagasabb megtérülés, alacsonyabb költségszint, csökkenõ kárhányad jellemezte az elsõ negyedévet, a növekedés motorjai az új személybiztosítási kötések több mint harmadát kitevõ nyugdíjbiztosítás és az egészségbiztosítás voltak.

A tavaly év végén elfogadott komplex optimalizációs terv eredményeként az idei elsõ negyedéves adatok több területen emelkedést mutatnak. „A költségek csökkentése mellett a belsõ folyamatok javítását helyeztük elõtérbe és a szerzõdésállomány átstrukturálására koncentrálunk. Az elmúlt idõszak kemény erõfeszítései már éreztetik hatásukat, jelentõs javulást értünk el több szegmensben. Az elsõ negyedéves eredményekkel elégedett vagyok, és optimista a teljes 2015-ös esztendõvel kapcsolatban” –mondta Othmar Michl az UNIQA Biztosító Zrt. vezérigazgatója.

Az értékesítési terület átalakítása


A belsõ folyamatok javítását célzó egyik elsõ lépés a saját értékesítési hálózat átalakítása volt. Tavaly év végétõl – a saját irodákat is kiváltó – ügynökségi formában végzik munkájukat a tanácsadók. „Továbbra is mindenben támogatjuk értékesítõinket, építünk tapasztalataikra, a másik oldalon jelentõs megtakarítást várunk a változtatástól” – tette hozzá a vezérigazgató.

A saját értékesítési hálózat munkáját támogatja a MultiPartner hûségprogram, melyben az UNIQA egyedülálló módon készpénz-visszafizetéssel honorálja többszerzõdéses és kármentes ügyfeleit. 2014-ben 13 ezer ügyfél 64 millió forint bónuszban részesült.

Cél az eredményesség növelése

A biztosítás-technikai eredmények javítása a kiemelt feladat, ezzel együtt az adminisztratív költségek csökkentése. Standard folyamatközpontú struktúra került kialakításra, a költséghatékony mûködés és transzparencia elõsegítésére, valós hozzáadott értéket szolgáltatva az ügyfelek részére.

Erõsödött az elektronikus ügyfél-kommunikáció aránya. A papír alapú kgfb ajánlatokra fizetett jutalék megszüntetésével és az egyéb elektronikus ügyfél-kommunikációt támogató casco és lakásbiztosítási termékek bevezetésével például már 50 százalékra emelkedett az elektronikus kötvények száma a nem-életbiztosításokon belül. Folyamatosan nõ az UNIQA direkt értékesítési felületérõl érkezõ ügyfelek száma is. Tavaly a teljes nem-élet üzletág 6%-a származott darabszám szerint direkt online kötésbõl, több mint 12 ezer szerzõdés. Az értékesített utasbiztosítások 16%-át az uniqa.hu honlapon keresztül kötötték meg.

Online is köthetõ lett a sikerterméknek bizonyult Otthon és környezet lakásbiztosítás is. A korszerû technológiákra, napelemekre, napkollektorokra is védelmet nyújtó „zöld” lakásbiztosítás kedvezõ fogadtatását jól mutatja, hogy ezen biztosítási kötvények száma meghaladja a százezret, felülmúlva a casco szerzõdések számát.

Ipari/nagyvállalati üzletág növekedése

Az UNIQA Biztosító hagyományosan meghatározó szerepet tölt be a nagyvállalati biztosítások szegmensében. A komplex szolgáltatási paletta mellett a stabil viszontbiztosítási kapacitások, az akár 36 órán belüli ajánlati idõ, a helyben történõ állománykezelés, a kiemelt kárrendezési eljárások is az üzletágat erõsítik. Fontos tényezõ az UNIQA csoportszintû támogatása, a bécsi kompetenciaközpont szakértelme.

UNIQA Biztosító Zrt. 2014. évi eredményei

Az UNIQA Biztosító Zrt. teljesítményét – folytatva a korábbi évek tendenciáit – a személybiztosítások területe húzta. A rendszeres díjas biztosítások díjelõírása több mint 13%-kal nõtt, bár a teljes életbiztosítási díjbevétel a 2013. évitõl – az egyszeri díjas kötések csökkenése miatt – elmaradt. A rendszeres díjas biztosítások új szerzéseinek közel 30%-os növekedése javította az eredményt, de állományvédelmi tevékenységben is jelentõs sikereket ért el a társaság, a megszûnések közel 20%-kal csökkentek. A nyugdíjbiztosítások 2014-tõl bevezetett adókedvezménye miatt ebben az évben az újonnan bevezetett nyugdíjbiztosítások az új szerzések közel harmadát tették ki, amivel az UNIQA a teljes hazai nyugdíjbiztosítási szegmens 11 százalékát tudhatja magáénak.

Erõsödõ egészségbiztosítói pozíció

Az egészségbiztosítások területén folytatódott a növekedés, 2014-ben a rendszeres díjfizetés díjelõírása megközelítõleg 8%-kal nõtt (a piac 12%-ot csökkent), jelentõs mértékben a csoportos biztosításoknak köszönhetõen, és az egyéni betegségbiztosítási szerzõdések harmadával is az UNIQA rendelkezik. Így az UNIQA megerõsítette pozícióját a vezetõ egészségbiztosítók között.

A balesetbiztosítások 2014-ben kifejezetten sikeres évet zártak, a díjelõírás több mint 40%-kal nõtt.

Enyhe díjkorrekció a nem-életbiztosítási piacon

A biztosítói szektor a 2013-ban bevezetett nem-életbiztosítási adót profitabilitásában továbbra sem tudta kompenzálni. Mivel az UNIQA Biztosító Zrt. nem-életbiztosítási portfoliójának az elmúlt években átlagosan 30%-át a casco biztosítási üzletág jelentette, ezért arányaiban a 15%-os adó magasabb terhelést jelentett a piaci átlagnál. A nem-életbiztosítási piacon az elmúlt évek biztosítói profit margin szûkülésének eredményeként egy enyhe díjkorrekció volt tapasztalható. Elsõsorban a gépjármû biztosítási területeken, ott is inkább diverzifikáltan, a magasabb kárszükségletû szegmensekben. Az enyhe mértékû gazdasági növekedés és a szolid emelkedés az újgépjármû-értékesítésben már a biztosítási szektorban is érezteti hatását.

UNIQA csoport 2014. évi eredményei

Az UNIQA csoport Európa 19 országában folytat biztosítási tevékenységet, ahol összesen több mint tízmillió ügyfél bizalmát nyerte el. A csoport díjbevétele 2014-ben, figyelembe véve a befektetési egységekhez és indexhez kötött életbiztosítások 544,7 millió euró értékû befektetési egységeit, 3,0%-kal 6 064,4 millió euróra nõtt. A növekedés elsõsorban az életbiztosítás területén elért erõs teljesítménynek és az egészségbiztosítási ágazat tervnek megfelelõ, stabil növekedésének köszönhetõ, míg ezzel ellentétben a nem-életbiztosítási eredmény elmaradt a várokozásoktól.

A két kulcspiacon – Ausztriában és Közép-Kelet-Európában – tovább javult a biztosítástechnikai eredmények jövedelmezõsége, ami elsõsorban a szigorú költségirányítás elsõ pozitív hatásainak köszönhetõ.

A 2015-re vonatkozó mûködési célok egyértelmûek: meg kell tartani az egészség- és életbiztosítási terület bõvülését, de mindenekelõtt jelentõs javulást kell elérni a nem-életbiztosítások területén. A hosszú távú stratégiai célkitûzés változatlanul a csoport fokozatosan Közép- és Kelet- Európa vezetõ biztosítójává történõ fejlesztése.