Egy felmérés szerint nagy néhány top biztosítóról mondható el, hogy stratégiai, szisztematikus megközelítéssel digitalizálódna a változó érdekelti igényekre és a versenynyomásra reagálva.
A Comprend ügynökség azt tanulmányozta, hogy a biztosítótársaságok miként használják ki digitális jelenlétüket, és hogyan reagálnak a különbözõ partnerek, ügyfelek, érdekeltek igényeire. Utóbbiak közé sorolja az ügynökség az elemzõket, befektetõket és gazdasági újságírókat, számukra ugyanis kiemelten fontos, hogy a digitális csatornákon keresztül milyen képet alakítanak ki egy-egy társaságról. A vizsgálat során egy kommunikációs stressz-teszten is átestek a társaságok.
A teszt során a webes kínálat funkcionalitását is értékelték, külön figyelmet szentelve a közösségi média jelenlétnek, illetve az olyan oldalaknak, amelyek az irányítással, a CSR-ral, a befektetõi kapcsolatokkal, a sajtóval, a karrierrel, a cég bemutatásával és a jelentésekkel foglalkoznak.
Azok a cégek, amelyek egy ilyen stressz-teszten megfelelõ eredményt érnek el, bizonyítják, hogy a digitális csatornákon is képesek jó hírnevüket megõrizni és építeni, amely a tõkepiacokhoz való hozzáférésüket is megkönnyíti, a fogyasztói bizalmat is növelheti, a megfelelõ, tehetséges munkaerõ megtalálását is elõsegíti – állítja a Comprend, melynek felmérésében az FT500-as rangsor 36 biztosítója vett részt.
A felmérésben résztvevõ iparágak stressz-teszten elért pontszámainak átlagánál 1,4 ponttal magasabbat, 40,5 pontot ért el a biztosítási ágazat, olyan szektorokat megelõzve, mint az étel- és italgyártás, a tech-szektor, vagy a bankok és egyéb pénzügyi szolgáltatók. A felmérésben résztvevõ 36 biztosítótársaság közül a Munich Re érte el a legmagasabb, 62,4-es pontszámot, ezzel az 500-as lista 21. helyére került az összesítésben, holtversenyben az Adidas-szal. Közvetlenül utána következik a rangsorban a Generali (62,3), az Allianz (57,1), az Aegon (55,2) és a Zurich Financial Services (51).