A biztosítottak számtalan kihívással szembesültek az elmúlt két évben, ami példátlan változásokat eredményezett a fogyasztói magatartásukban. A személybiztosítók gyorsan reagáltak a változó igények kielégítésére. Mindent beleadtak az ügyfelek, ügynökök és alkalmazottak digitális önkiszolgálási képességeinek fejlesztésébe, de egy friss kutatás szerint a biztosítók legfontosabb technológiai prioritásai 2022-ben másképp alakulhatnak.
Az SMA (Strategy Meets Action) új kutatása azt mutatja, hogy egyes transzformációs technológiák tervei és előrehaladása felgyorsult, míg mások megálltak. A jelentés bepillantást nyújt abba, hogy mely technológiák a legaktívabbak az iparágban, hova fektetnek be a biztosítók, és mit gondolnak a biztosítási vezetők a technológiákban rejlő, üzleti tevékenységüket átalakító potenciálról.
A jelentésben szereplő tizenhárom transzformációs technológiából - beleértve a mesterséges intelligenciával kapcsolatos és azon kívüli innovációkat is - 6 már rövid távon hatást fog gyakorolni a személybiztosításra, jelentős változásokat eredményezve az üzleti műveletekben és az ügyfélélményben. A jelentés ezek mellett olyan technológiákat is azonosított, melyek középtávon, várhatóan a következő 2-3 évben válnak általánosabbá az ágazatban, valamint hosszú távú technológiákat is, amelyeknek ennél távolabbi jövőben lesznek eredményei.
A kutatás alapján a biztosítók jelenleg a személyes interakciókat helyettesítő digitális szolgáltatásokat részesítik előnyben - folytatva a világjárvány elején kialakult tendenciát. A másik, igen gyors fejlesztés alatt álló technológia a virtuális fizetés. Tízből majdnem hét személybiztosító számolt be arról, hogy a világjárvány idején befektetett valamilyen digitális fizetési technológiába, beleértve az olyan általános szolgáltatásokat, mint a Venmo (egy amerikai, személyek közti (peer-to-peer) pénzátutalást lehetővé tévő alkalmazás,) és a Zelle (amerikai bankok közös fejlesztésű pénzküldő appja), valamint a biztosítás-specifikus szolgáltatókat is. Bár kezdetben a bejövő fizetési megoldásokra összpontosítottak, az SMA megfigyelései szerint a kimenő, kárkifizetési megoldások kísérleti tesztelése és bevezetése is kezd már elterjedni.
A hosszú távú transzformációs technológiákat vizsgálva az 5G/edge computing egyre ígéretesebbnek tűnik a személybiztosítások terén, mivel a korábbi tanulmányokhoz képest több biztosító jelezte, hogy érdeklődik a technológia iránt. A dolgok internetével (IoT), az autonóm járművekkel, az új felhasználói interakciós technológiákkal és egyebekkel kapcsolatos lehetőségek nagymértékben függnek az 5G széleskörű elérhetőségétől és alkalmazásától.
Mire a világjárvány enyhül és kialakul a Covid utáni időszak, a személybiztosítóknak felül kell vizsgálniuk és módosítaniuk kell technológiai stratégiáikat és terveiket. A széleskörű digitális képességek felé való elmozdulás megköveteli, hogy a biztosítók megértsék, hogyan járulnak hozzá az egyes technológiák a digitális átalakuláshoz, és hogyan változnak a prioritások a jelenlegi környezetben.