Öt fontos trend, amely meghatározza a biztosítási szektort
2011.09.19
A gazdasági válság, a környezeti változások, a kampányok, a fogyasztói igények alapos kiismerésének lehetõsége és a mindezekre választ adni képes termékfejlesztõk munkája nyomán alapos átalakulást jósol a biztosítási szektorban a PBA Praeventio Biztosítási Alkusz Kft. – olvasható a TõzsdeFórumon.

Ahogy a biztosításkötések terepe az elmúlt években egyre inkább átvándorolt az internetre, úgy sokasodik az ügyfelek aktivitásáról is az információ az alkuszok adatbázisaiban. A stabil ügyfélkapcsolatok révén költséghatékonyan végezhetõk piackutatások, kérdõívezések, akár tömegesen, akár célzottan is. \"A legjobb információforrás a biztosítási piacon leginkább az, hogy egyes termékeket és újításokat hogyan fogadnak az ügyfelek, hogyan teljesít, és kategóriájában miként szerepel a vele versenyzõ termékekhez képest.\" - magyarázza dr. Vass Gábor, a PBA ügyvezetõje. A PBA.hu a mintegy 200 000 kiszolgált ügyfél révén szerzett tapasztalatok alapján a következõ évekre öt fontos trendet jósolt a biztosítások piacán.

1. Dobozosok váltják fel a sokváltozós konstrukciókat

Az ügyfelek egyre kevésbé viselik el, ha sok idõt kell eltölteni egy biztosítás megkötésével, ugyanakkor elfogadják, hogy a biztosítótársaságok, és a velük együttmûködõ, sok ügyféllel óriási tapasztalatokat felhalmozó alkuszcégek megfelelõ kategóriákat képesek kialakítani, elõre csomagolt, úgy nevezett \"dobozos\" termékeket létrehozva.

2. Sok kis olcsó biztosítással bõvül a paletta

Önállóan, speciális területekre, speciális élethelyzetekre is születnek biztosítási termékek. Ilyenek a különbözõ felelõsség-átvállalási, a figyelmetlenségünkbõl, elfoglaltságunkból, leterheltségünkbõl adódó kockázatokat elhárító, vagy a korábban még nem racionalizált költségek fedezetére szolgáló termékek. Vannak olyanok is, amelyeket társadalmi trendek hívnak életre. Így jelent meg a sérülékeny mobiltelefonokra köthetõ kiegészítõ, vagy a nagy értékû kerteket védõ biztosítás. A réspiaci termékek ára ugyanakkor ritkán haladja meg az évi 10 ezer forintos pszichológiai határt. Ennél többet kevesen hajlandók áldozni az ilyen kötvényekre.

3. A kényelem felértékelõdik

\"Asszisztencia\" jellegû szolgáltatás már lakás- és gépjármû-biztosítások mellé is választható, és egyre jobban nyílik a kínálat szélesebb ügyfélkörök felé is, versenyképes árazással.

4. A környezeti változások nem tûnnek el nyomtalanul

Az emberi tevékenység nyomán több veszély is leselkedik ingó és ingatlan vagyonunkra. \"Egyelõre nem igényel azonnali változtatást a lakásbiztosítási fronton kiáramló kártérítések mértéke, de lehet, hogy a román piacon bevezetett kötelezõ felelõsségbiztosítási, és gépjármûvekéhez hasonló vagyoni bonus-malus rendszer idõvel a magyar lakásbiztosítások körében is megjelenik majd.\"

5. Saját márkás termékek megjelenése

Az ügyfélkör igényeinek ismeretében egyre nõ a versenyelõnye az értékesítés frontvonalában szolgáló alkuszoknak. Ezt felismerve egyedi és csak náluk hozzáférhetõ, csak rájuk jellemzõ terméket fejlesztenek az alkuszok a biztosítók bevonásával. Ily módon terjednek majd el saját márkaneves termékeik, és közvetítõi szerepbõl feljebb lépnek, meghatározó szereplõvé válva a lojális ügyfélkör révén. \"Ezek összeállításánál támaszkodunk mindazon ügyféltapasztalatokra, amikre a sokéves mûködés során a 200.000 ügyfél hatalmas kötésállományának lebonyolítása során tettünk szert.\" - mondja Vass Gábor.