A biztosítók a legjobbak az ügyféladatok megvédésében
2015.09.07
A biztosítási ágazat jóval megelõzi a többi szektort az adatsértések kivédése terén – állítja egy friss jelentés.

A Crown Records Management által készített felmérésben 200 fõnél többet foglalkoztató brit vállalatok informatikai döntéshozói vettek részt, amibõl kiderült, hogy a biztosítók mindössze 17%-át érte hacker-támadás, ami jóval alacsonyabb, mint más ágazatokban. A létesítmények kezelésével foglalkozó cégek esetében például 40% volt ugyanez az arány. Ugyanakkor a brit biztosítók 55%-a elismerte, hogy a cégüknél is elõfordult már, hogy érzékeny adatokat veszítettek el, ami arra hívja fel a figyelmet, hogy az ügyféladatok védelme fontosabbá vált, mint valaha. Más ágazatokban még rosszabb eredmények születtek: a létesítménygazdálkodással foglalkozó cégek 75 százaléka, a kiskereskedelmi cégek 68 százaléka és a jogi szektorban 69 százalék mondta azt, hogy a társaság veszített már fel fontos adatokat.

Nem csak azért, mert az adatok megsértése miatt igen súlyos bírság is kiszabható lesz az EU általános adatvédelmi rendeletének ratifikálását követõen, de azért is, mert az ügyfelek is egyre inkább tudatában vannak adataik fontosságának és érzékenységének.

A cég jó hírnevének felépítése évtizedeket vehet igénybe, azonban az adatok megsértésével akár 5 perc alatt le is lehet azt rombolni, hogy aztán ismét évekig tartson újraépíteni azt. Éppen ezért a cégek számára kulcsfontosságú annak megértése és felmérése, hogy hol érhetik fenyegetések, illetve, hogy miként védhetik meg ügyfeleik adatait.

A felmérés szerint a biztosítási informatikai döntéshozók mindössze 8%-a mondta azt, hogy személyesen õ veszített már el érzékeny adatokat, amely arány a létesítménygazdálkodás területén 25%. 6% pedig hagyott már el minõsített dokumentumokat véletlenül valahol, amely a legalacsonyabbnak számít a többi szektorral összehasonlítva.

A Crown Records Management szerint a hacker támadások általában jóval nagyobb sajtóvisszhangot kapnak, azonban az adatok megsértése 80%-ban mégis emberi hibából fakad. Ebbõl a szempontból is bíztató eredmény, hogy a biztosítási szektorban igen ritkán fordul elõ az érzékeny adatok hanyag kezelése.