Biztosítások esetében a legalaposabbak az ügyfelek
2015.11.02
A brit biztosítók szövetsége (ABI) által végzett felmérés szerint a biztosítások esetében néznek körül legalaposabban a piacon az ügyfelek, mielõtt szerzõdést kötnek, bankszámla, jelzáloghitel, vagy telefon szerzõdés esetében nem hasonlítanak össze annyi ajánlatot.

A fogyasztók háromszor nagyobb valószínûséggel néznek körül alaposan a piaci ajánlatok között gépjármû-felelõsségbiztosítások esetében, mint bankszámlák esetében, új mobil szerzõdések kiválasztásával összehasonlítva pedig négyszeres a különbség – derül ki az ABI több mint 2000 fõs felmérésébõl.

A megkérdezett gépjármû-biztosítást vásárló ügyfelek közül 77% mondta azt, hogy több ajánlatot is összehasonlított, mielõtt szerzõdést kötött, míg mobiltelefon szerzõdések esetében ugyanez az arány 61% volt.

Az ABI szerint azáltal, hogy a biztosítási piacon számos szolgáltató található, ezáltal nagyobb a verseny, az ügyfeleknek egyértelmûen elõnyt jelent a megfelelõ termékek és árak megtalálásában.

A felmérésben szereplõk közül többen azt válaszolták, hogy 5, vagy akár több szolgáltató ajánlatát is összehasonlította biztosítási termékek esetében: 36% gépjármû-biztosításoknál, 30% lakásbiztosításoknál, 28% pedig utasbiztosításoknál tett így. Ez jóval magasabb arány bármely más pénzügyi termékkel összehasonlítva, hiszen új mobiltelefon szerzõdésnél mindössze 9%, folyószámlánál 12%, míg jelzálog, vagy személyi kölcsön esetében mindössze 16% hasonlít össze legalább 5 szolgáltatót.

Biztosítási ajánlatok összehasonlításához, és megkötéséhez az ügyfelek számos különbözõ csatornát használnak az ABI felmérése szerint. 36% közvetlenül szolgáltatótól vesz biztosítást, ugyanennyien fordulnak brókerhez vagy alkuszhoz, 11% bankokon, vagy lakás-takarékpénztárakon keresztül köt szerzõdést, ugyanennyien fordulnak közmûvekhez, kiskereskedõkhöz, 6% pedig egyéb közvetítõtõl vesz biztosítást.