Íme az Allianz új 3 éves terve
2015.11.24
A következõ három évben, 2015-2018 között átlagosan mintegy 5%-kal szeretné növelni egy részvényre jutó éves nyereségét (EPS) az Allianz. A német biztosítási csoport 2018-ra 13%-os tõkearányos nyereséget (ROE) céloz meg, továbbá 1 milliárd eurót tervez megtakarítani – közölte a társaság.

Ezen célok elérése érdekében a nem-életbiztosítási szegmensben 94%-os, vagy ennél jobb összesített kárhányadot szeretne elérni a biztosító, míg az élet- és egészségbiztosítási szegmensben minden egyes üzletegységnél legalább 10%-os ROE-t kell produkálnia a társaságnak.

A termelékenység növelése érdekében globálisan digitalizálni fogják a folyamatokat, majd az így elért megtakarításokat technológiába, emberi erõforrásba és növekedésbe forgatják vissza – olvasható a társaság közleményében.

Az Allianz november 18-án megkapta a hatósági jóváhagyást a Szolvencia II keretében kifejlesztett belsõ modellje használatához, amellyel az új szabályozásnak megfelelõ tõkeszükségletét számolhatja ki. A modell alapján az Allianz szeptember végi csoport szintû tõkemegfelelési mutatója 200% feletti.

Közelebb az emberekhez

Az Allianz megújulási stratégiájának élén az ügyfelek illetve az alkalmazottak állnak, ezért a tervezési folyamat középpontjába is az úgynevezett Net Promoter Score mutatót állította, amely azt méri, hogy a vállalatot az ügyfelek mekkora valószínûséggel ajánlják tovább.

A biztosító célja az, hogy a csoport vállalatainak legalább 75%-a jobb mutatót érjen el, mint a piaci átlag. Egyedül ezzel 5 millió új ügyfelet, és 6,5 milliárd euró éves plusz díjbevételt remél a társaság.

Az Allianz Csoport a mai napon megrendezésre kerülõ Capital Markets Day-en fogja bemutatni stratégiai kezdeményezéseit, és 3 éves megújulási menetrendjét, mellyel digitális vezetõként szeretné újrapozícionálni magát a biztosító.

„A körülöttünk lévõ világ gyorsan változik, ugyanígy a pénzügyi szolgáltatások is. Az Allianz jó helyzetben van ahhoz, hogy vezetõ szerepet töltsön be az iparág átalakulásában, azáltal, hogy közelebb kerül az ügyfeleihez, javítja a teljesítményét és a digitalizációba fektet” – fogalmaz Oliver Bäte, az társaság vezérigazgatója.