A Generali életbiztosítási üzletágának korrigált díjbevétele tavaly 2,4 százalékkal bõvült. A növekedésben a folyamatos díjfizetésû és az egyszeri díjú életbiztosítások egyaránt szerepet játszottak, az elõbbinél 2,4, az utóbbinál pedig 4 százalék volt az emelkedés.
A nem-életbiztosítási szegmensen belül a vállalkozói vagyon- és a gépjármû-üzletágak is jelentõsen növekedtek, ennek is köszönhetõ, hogy a Generali Csoport nem-élet ágának díjbevétele 5,7 százalékkal magasabb az elõzõ évinél.
Jól teljesített a kötelezõ gépjármû-felelõsségbiztosítás üzletág is, melyben az elõzõ évhez képest 18,7 százalékkal magasabb díjbevétellel zárt a csoport, míg a casco biztosítások esetében 9,6 százalékos volt a növekedés.
A Generali Biztosító részesedése önállóan 15,8 százalék, 114 milliárd forintos korrigált díjbevételével piacvezetõ. Az Európai Utazási Biztosító piaci részesedése 0,4, míg a Genertelé 0,6 százalék.
A teljes díjbevételt tekintve szintén piacvezetõ a Generali: teljes díjbevétele csoportszinten megközelíti a 127 milliárdot, piaci részesedése ennek alapján 14,6 százalék. A Generali Biztosító 120 milliárd forintos teljes díjbevételével és 13,8 százalékos piaci részesedésével ugyancsak önállóan is piacvezetõ.
"Megszilárdítottuk piacvezetõ pozíciónkat, és új stratégiánk mentén elindultunk egy megújuló mûködés irányába, annak érdekében, hogy fejlõdésünk, piaci sikereink hosszú távon fenntarthatóak maradjanak. Célunk, hogy az ügyfélközpontúságot a középpontba állítva üzleti modellünk modernizálásával kihasználjuk az új technológiák által kínált lehetõségeket, ezáltal pedig egyszerûbb és okosabb megoldásokat kínálhassunk" - idézi a közlemény Erdõs Mihályt, a Generali elnök-vezérigazgatóját.