![](https://mabisz.hu/szemle/wp-content/uploads/szemle/img-68.jpg)
Az idén áprilisban, több mint ezer amerikai fogyasztó körében végzett felmérés eredményei szerint az Egyesült Államok erõtlen gazdasági növekedése változásokat indukált az autósok szokásaiban is. A válaszadók közel negyven százaléka kevesebbet vezet, és inkább tömegközlekedést választ, szintén közel 20 százalékra tehetõ a jármûvüket alacsonyabb kategóriára cserélõk, vagy második autójukat értékesítõk aránya. A változások mögött az üzemanyagok jelentõs mértékû drágulása, valamint a 9 százalékot meghaladó munkanélküliség áll.
A kutatás szerint az autósok jelentõs része alulbiztosítja autóját, vagy teljes egészében felmondja biztosítási szerzõdését pénzügyi nehézségei enyhítésére. A NAIC elnöke szerint óriási hibát követnek ezek az emberek, mivel nem is tudják, mekkora költség zúdulhat nyakukba, ha balesetet okoznak.
Az ügyfelek tájékozatlanságára utal a NAIC azon megállapítása is, miszerint több, mint harmaduk nincs tisztában a biztosítási díjuk nagyságát befolyásoló tényezõkkel.