2021-ben 79,6%-kal csökkent a globális insurtech befektetések értéke, ami 2022-ben munkahelyek megszűnéséhez és nehéz gazdasági körülményekhez vezetett – derül ki a GlobalData adatbázisából.
Nemrégiben a Lemonade 20%-kal leépítette a Metromile alkalmazottait, miután 2022 augusztusában befejezte az insurtech felvásárlását, annak ellenére, hogy korábban azt nyilatkozta, nem fogja csökkenti a létszámot.
Hasonló lépésekre szánta magát idén több insurtech cég is, így a Nova Benefits, amely júniusban 30%-kal csökkentette alkalmazottai számát, és a Zego, amely júliusban 17%-kal.
A COVID-19 világjárvány és a megélhetési válság masszív hatással van tehát a globális insurtech iparágra - állítja a GlobalData.
Idén július végéig 1,0 milliárd dollárt fektettek be az iparágba, ami a 2021-es éves teljes összegnek mindössze 49,5%-át jelenti. A jelentés szerint 2022-ben nem valószínű a növekedés.
Ben Carey-Evans, a GlobalData vezető biztosítási elemzője a következőket nyilatkozta: „Ezek a tendenciák valószínűleg több tényező kombinációjának köszönhetőek. Az ágazatba történő befektetések némileg elapadtak. A finanszírozási körök elengedhetetlenek ahhoz, hogy az insurtech cégek a korai szakaszban, mielőtt nyereségessé válnának, működőképesek maradjanak, így a befektetések csökkenése jelentős akadályt jelent."
A gazdasági nehézségek miatt a fogyasztók is az ismerős és bevált márkák felé fordultak, mivel jobban bíznak azokban, hogy túlélnek és kifizetik a kárigényeket - állítja a GlobalData.
A jelentés szerint sok insurtech-ek többsége a kütyük vagy egyéb ingóságok biztosítására összpontosít, amik nem tartoznak az alapvető szükségletek közé. Ennek következtében ez egy olyan üzletág, amely várhatóan sérülni fog, amikor a rendelkezésre álló jövedelmek csökkennek, és a fogyasztók igyekeznek csökkenteni kiadásaikat.
Carey-Evans hozzáteszi: „A biztosítóknak arra kell majd összpontosítaniuk, hogy értéket kínáljanak a fogyasztóknak, mivel a közeljövőben ezt fogják keresni. Ezt úgy lehet elérni, hogy a működési költségek csökkentése érdekében nagymértékben támaszkodnak a mesterséges intelligenciára, vagy olyan innovatív termékeket kínálnak, mint például a használat alapú biztosítások. Ez utóbbiak lehetővé tennék a fogyasztók számára, hogy maguk szabályozzák, mennyit fizessenek, vagy csak akkor vegyenek igénybe fedezetet, amikor arra feltétlenül szükség van."