Mint kiderült, szemben a honvédséggel, a rendõrségi vagyonkezelésében lévõ szolgálati gépjármûvek rendelkeznek kötelezõ felelõsség-biztosítással is, amelyet az üzemeltetõ területi rendõri szerv köt és fizet.
Cascójuk azonban még a rendõrautóknak sincs. Korábban a lízing miatt volt Casco a rendõrautókon, de amióta a szervezet saját tulajdonába kerültek a flották, nincs fedezet a sok százmilliós tételt jelenõ biztosításokra – nyilatkozta az ATV-nek Dávid Tibor, a Független Rendõr Szakszervezet fõtitkár-helyettese. Dávid szerint, mivel ma már 8-10 milliós autókat vezetnek a rendõrök, több visszajelzés is érkezett hozzájuk az állományból, hogy inkább átkérik magukat gyalogos járõrszolgálatra, minthogy egy 12-órás mûszak végén bekövetkezõ figyelmetlenséggel többmilliós kárt okozzanak.
A szolgálati törvény szerint ugyanis, amennyiben a hivatásos állomány tagjának felelõssége megállapítható, alapesetben legfeljebb egyhavi alapilletményének felével kell helytállnia, de ha a károkozás neki felróható hibából következett be, akkor háromhavi alapilletménye erejéig felel, amire az állományilletékes parancsnok részletfizetést engedélyezhet.
Vétlen károkozásnál felmérés történik, és igaz ugyan, hogy a keletkezett kárnak csak bizonyos százalékát fizeti a rendõr, egy 120-150 ezer forintos havi nettó keresetnél, 3 havi alapilletmény elvonás még részletekben is komoly érvágás a kollégák költségvetésén – mondta Dávid Tibor, aki szerint a szervizelés, javítás fennmaradó összegére egy, évi nagyjából 500 milliós keret van elkülönítve az ORFK-nál.