Ezekért az autókért õrülnek meg a magyarok!
2017.01.12
Az AAA AUTO Csoport 2016-os értékesítési adatai alapján a max. 69 kW (92 lóerõ) teljesítményû, ferde hátú, kétkerék-meghajtású, benzinüzemû, kézi sebességváltós autók voltak a legkeresettebbek a magyar használtautó-vásárlók körében a tavalyi évben. Magyarországon a szürke volt a legkedveltebb szín, a ferde hátú modelleket pedig a szedánok követték a népszerûségi listán.

A magyarok egyértelmûen a kisebb teljesítményû használt gépkocsikat kedvelik. Az AAA AUTO-nál az elmúlt évben a max. 69 kW (92 lóerõs) teljesítményû gépkocsik voltak a legkeresettebbek a hazai vásárlók körében (42,72%), megelõzve a 70-85 kW (93-114 lóerõs) teljesítménytartományt (29,32%) – ami együtt összesen több mint 71 százalékot tesz ki. Az AAA AUTO eladási adatai szerint ezzel szemben Csehországban csupán a vevõk 63 százaléka választott 85 kW-nál kisebb teljesítményû modellt, míg Lengyelországban ez az arány 59 százalék volt. Az AAA AUTO magyarországi vevõinek közel 48 százaléka ferde hátú, 17,7 százaléka pedig szedán modellt választott – ez utóbbi kevésbé volt népszerû az AAA AUTO többi piacán, ahol a vásárlók a kombikat részesítették elõnyben a ferde hátú modellek után. Tipikus ferde hátú gépkocsinak számít az Opel Astra, a Suzuki Swift és a Ford Focus. Az AAA AUTO piacai közül Magyarországon kedvelik leginkább a szürke színt, ahol a vevõk 28,8 százaléka szürke autót vásárolt tavaly. A hazai vásárlók 94,4 százaléka kétkerék meghajtású gépkocsit választott, ami az AAA AUTO eladási adatai alapján azt mutatja, hogy nálunk vásárolták a legkevesebb négykerék-meghajtású gépkocsit az AAA AUTO többi piacához képest. A magyar vásárlók – csakúgy, mint 2015-ben – a benzines autókat (66,7%) részesítették elõnyben a dízel autókhoz (33,3%) képest. Az AAA AUTO adatai alapján ezzel szemben Csehországban a vevõk 53 százaléka vásárolt benzinüzemû gépkocsit, míg Szlovákiában ez az arány 51,1 százalék volt. Továbbá a magyar vevõk az esetek túlnyomó többségében (89,1%) a kézi sebességváltós modelleket választották.

„Az AAA AUTO értékesítési adatai szerint magyarországi vásárlóink egyértelmûen a helyi környezetnek megfelelõ gépkocsikat részesítik elõnyben, mivel Magyarország túlnyomórészt sík területe ideális a kisebb teljesítményû, kétkerék-meghajtású autók számára. Vevõinknek határozott preferenciáik vannak, melyek ismeretében az AAA AUTO elõre tudja jelezni a keresletet a magyar piacon, és igyekszik a legjobban értékesíthetõ használt autókat kínálni vásárlóinak” – nyilatkozta Karolína Topolová, az AAA AUTO International vezérigazgatója.

A magyarországi és kelet-közép-európai értékesítési trendek elemzésénél az AAA AUTO a 2016-os évben, csoportszinten eladott 69 ezer gépkocsi adatait vette alapul. Ez az érték 9,1 százalékkal volt magasabb a társaság által 2015-ben értékesített használt autók darabszámánál. Az AAA AUTO jelenleg közel 1000 autót kínál eladásra Magyarországon naponta. A társaság a jövõben tovább növeli telephelyeinek számát és bõvíti az eladásra kínált gépkocsik mennyiségét.