GfK: növekszik a bankjukhoz hû ügyfelek aránya
2017.02.22
Folyamatosan növekedett tavaly azok aránya, akik fõ bankjukat nem kívánják lecserélni, míg a bankváltásra nyitottak aránya stabil 7 százalék körül alakult - derült ki a GfK reprezentatív felmérésébõl.

A negyedévente felvett adatokon alapuló Financial Intelligence elemzése idézi Ertl Andrást, a GfK szakemberét, aki a trendet azzal indokolta, hogy az ügyfelek egyre több személyre szabott megoldás közül választhatnak, amely a fõbankhoz fûzõdõ viszonyukat stabilizálja, pozitívan befolyásolja.

A bankváltásra nyitottak csoportjába mintegy ötszázezer ügyfél tartozik, akik jellemzõen fiatalabbak, még nem töltötték be a 30-at és körükben az átlagnál lényegesen alacsonyabb a folyószámla-hitellel bírók aránya, ami természetes módon megkönnyíti számukra a döntést. Mindazonáltal Ertl András szerint ez a bankok számára egy újabb termékfejlesztési lehetõséget nyújt: az aktuális fõbankjuk által nyújtott kondícióknál elõnyösebb feltételeket biztosító bankok ezeket az ügyfeleket folyószámlahitel-átvállalással csábíthatják el.

A 2016-os évet felölelõ kutatás mintegy 1000 bankkapcsolattal rendelkezõ, a 15-69 éves korosztályba tartozó ügyfél megkérdezésével készült.
A piackutató cég egy másik - a CIB Bank megbízásából - felmérést is készített, amely egyebek mellett az átlagosnál magasabb jövedelmû, illetve nagyobb megtakarítással rendelkezõ ügyfélkör változó bankválasztási és bankolási szokásaira mutat rá. A válaszadók átlagos havi jövedelme nettó 326 000 forint, és 3 900 000 forintnyi megtakarításuk van.

Az összegzés szerint a megkérdezett ügyfelek túlnyomó része a jelenlegi bankjuk kiválasztásakor azt tartotta fontosnak, hogy a pénzintézet sok helyen elérhetõ legyen, illetve, hogy a versenytársakhoz képest jó kamatokat, kondíciókat kínáljon. Egy jövõbeli választás esetén azonban elsõsorban a szolgáltatásokat - a megbízhatóság, a jó internetbank, illetve a gyors és szakszerû ügyintézés - vennék figyelembe.

A reprezentatív kutatás mintegy 500 ügyfél online megkérdezésével készült a 25-59 éves bankhasználók körében.