Aon: újabb erős negyedév 7%-os árbevétel- és organikus növekedéssel
2025.11.13

Az Aon, a globális professzionális szolgáltató vállalat, a harmadik negyedévben ismét erős teljesítményt nyújtott: a teljes árbevétel 7%-kal nőtt, ugyanekkora mértékű organikus bővüléssel. A vállalat továbbra is sikeresen hajtja végre United stratégiáját és a 3x3 tervet a növekvő ügyféligények kielégítésére.

Az év első három negyedévének eredményei megerősítik a vállalat bizalmát abban, hogy eléri a 2025-ös éves pénzügyi célkitűzéseket.

A harmadik negyedév teljes árbevétele 7%-kal, 4,0 milliárd dollárra emelkedett. Az organikus növekedés 7% volt, amelyet 1%-os kedvező devizahatás támogatott, ugyanakkor 1%-kal csökkentették az akvizíciók, eladások és egyéb tételek. A Risk Capital bevétele 170 millió dollárral, 7%-kal nőtt 2,5 milliárd dollárra, míg a Human Capital bevétele 106 millió dollárral, 8%-kal emelkedett 1,5 milliárd dollárra.

A működési költségek 3%-kal, 3,2 milliárd dollárra emelkedtek, főként a 7%-os organikus bevételnövekedéssel összefüggő kiadások és a kedvezőtlen devizahatás miatt. Ezt részben ellensúlyozta az Accelerating Aon United program alacsonyabb költsége, 35 millió dollár nettó megtakarítás a restrukturálásból, valamint az NFP-hez kapcsolódó integrációs költségek csökkenése. A Risk Capital költségei 146 millió dollárral (8%) nőttek, míg a Human Capital kiadásai 24 millió dollárral (2%) csökkentek.

A társaság effektív adókulcsa 21,3% volt, szemben az előző évi 20,9%-kal. A nem-GAAP tételek hatásának kiszűrése után az igazított effektív adókulcs 19,2% lett (2024-ben 18,0%). A változás fő oka a jövedelem földrajzi megoszlásának módosulása és az egyszeri tételek kedvező hatásának csökkenése volt.

A működési cash flow az első kilenc hónapban 249 millió dollárral (14%) nőtt, és elérte a 2,1 milliárd dollárt, amit az erős igazított működési eredmény és az alacsonyabb, NFP-vel kapcsolatos tranzakciós költségek támogattak. Ezt részben magasabb bónusz-, kamat- és restrukturálási kifizetések mérsékelték.

Greg Case elnök-vezérigazgató kiemelte: az Aon United stratégia és a 3x3 terv továbbra is erős eredményeket hoz, miközben a vállalat bővíti jelenlétét a középvállalati piacon, fejleszti adat- és elemzési képességeit, és új tőkeforrásokat nyit meg. Hangsúlyozta, hogy a vállalat stabil tőkehelyzete és erős készpénztermelő képessége lehetővé teszi a további beruházásokat és a részvényesi érték visszajuttatását is. A vállalat magabiztos abban, hogy eléri a 2025-ös célokat, és fenntartható növekedést biztosít 2026-ban és azt követően is.