Az április 12-ei döntõvel lezárult az elsõ OTP Business ÜzletRace Hallgatói Pályázat, amelynek keretében fiatal tehetségek mutathatták be újszerû és innovatív ötleteiket. A verseny nem titkolt célja az volt, hogy az új ötletek hozzájáruljanak a bankszektor megújulásához.
Az 1.650.000 forintos összedíjazású pályázaton 19 egyetemrõl érkeztek pályázatok. Az elsõ, online forduló után a döntõben kategóriánként 5-5 csapat mutathatta be szóban is ötletét az OTP Business szakmai zsûrije elõtt. A zsûri 6 pályamunkát díjazott, valamint a rendezvényen egy közönségdíjat is kiosztottak. Mindkét kategóriában az elsõ helyezett pályázat 350.000, a második 250.000, a harmadik pedig 150.000 forintos díjazásban részesült. A Facebook közönségszavazás különdíjasa 150.000 forintot kapott.
„A verseny keretében olyan új, formabontó ötletek kaphattak teret, amelyek túlmutatnak a hagyományos banki megoldásokon, újszerûségükkel nagyban hozzájárulhatnak a megváltozott ügyféligények teljesítéséhez. A pályázattal legfõbb célunk az volt, hogy felkutassuk és támogassuk azokat az ifjú tehetségeket, akik érdeklõdnek a szektor iránt, értik a bankvilág mûködését, ismerik az ágazat kihívásait. A fiatal tehetségek új látásmodú javaslataikkal hozzájárulhatnak ahhoz, hogy mielõbb válaszokat, megoldásokat adjunk ezekre a kihívásokra” – hangsúlyozta Csonka Tibor, az OTP Business ügyvezetõ igazgatója.
A versenyzõk két kategóriában mutathatták be ötleteiket: A Reklámguru esetében olyan elõremutató CSR-kampányterveket vártak a szervezõk, amelyek társadalmi hasznosságukkal egyszerre járulnak hozzá a közösségi problémák kezeléséhez, valamint a pénzintézet jó hírnevének építéséhez. A Fejlesztõ kategóriába pedig olyan fintech, vagyis pénzügyi technológiai projektekkel lehetett nevezni, amelyek a digitalizáció korában felmerülõ új kihívásokra keresnek megoldásokat.
„Az egyetemistákat aktívan foglalkoztatják a bankszektor kérdései, a pénzügyi innováció, a digitális megoldások, és nem utolsó sorban a társadalmi felelõsségvállalás. Ezt támasztja alá az is, hogy 19 egyetemrõl érkeztek pályamunkák. A Fejlesztõ kategóriában elõremutató technológiákat, az ügyfelek igényeit és mobileszközeit felhasználva hoztak ötleteket a versenyzõk, a Reklámguru kategória indulói pedig valóban átgondolt, és társadalmilag érzékeny témákat felkaroló projektekkel indultak a megmérettetésen. Kiemelendõ, hogy a legtöbb csapat már elõzetes piackutatással készült a versenyre, ez pedig már önmagában is jól mutatja a profi hozzáállást – zárta gondolatait az OTP Business ügyvezetõ igazgatója.