Genertel-ügy: egy \"nem\" szó verte ki a biztosítékot
2011.11.07
Korrigálhatja a Genertel a \"nyomdahibás\" tarifáját. A PSZÁF ugyanakkor megdöbbentõ módon nem hibaként, hanem szándékos tettként értékelte a biztosító lépését – írja a Napi Gazdaság.

A PSZÁF elõírta a Genertel Biztosítónak, hogy november 11-ig korrigálja 2012. évi kgfb-díjhirdetését úgy, hogy annak 26. b. pontjában szereplõ kitételt módosítja. A díjtábla úgy jelent meg, hogy a direktbiztosító egy elírás nyomán a kármentes, régi ügyfelek díjszabására alkalmazott volna kétszeres díjszorzót, miközben a károkozó autósokat szerette volna a társaság kockázatukhoz mérten pótdíjjal büntetni. A PSZÁF egyéb szankciót nem alkalmazott a biztosítóval szemben.

A Genertel korábban azt nyilatkozta, hogy valójában csak egy elírás, egy \"nem\" szócska bennhagyása jelentette a hibát, hogy az ominózus pont a \"károkozók pótdíja\" fejezetcím alatt található.

A felügyelet ennek ellenére a biztosítót a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmának megsértése miatt marasztalta el. A felügyelet érvelése szerint ugyanis a biztosító a fogyasztókkal szemben megtévesztõ kereskedelmi gyakorlatot folytatott akkor, amikor a kármentes fogyasztók számára állapított meg pótdíjat oly módon, hogy azt tarifájában elrejtve szerepeltette.

A felügyelet tavaly az Allianz és a Astra Biztosítókat 1-1 millió forintos bírsággal sújtotta pusztán csak azért, mert a két társaság még a díjhirdetési határidõ lejárta elõtt felismerte, hogy hibázott a díjtáblájában, amit úgy korrigált, hogy a díjhirdetés napján a hivatalos megjelenési helyeken az immár korrigált díjszabást is megjelentette.