Elég egy okostelefon a kárrendezéshez
2017.07.04
A sikeres tesztidõszak után élesben is bevezeti a helyszíni szemle nélküli kárrendezést a K&H Biztosító - közölte a társaság. Ez azt jelenti, hogy egy okostelefon vagy táblagép (tablet) és egy alkalmazás segítségével a távolból is megoldható a helyszín szemléje és a kárrendezés. Így a korábbinál gyorsabban, körülbelül 30 perc alatt, és hatékonyabban mérhetõek fel a károk, ezzel pedig lényegesen lerövidülhet a folyamat.

A digitalizáció fejlõdésével új mérföldkõhöz érkezett a K&H Biztosító: júniustól indul az úgynevezett videós kárrendezés, amelyet egyelõre elsõsorban a lakásbiztosításokhoz lehet használni. Az új kárrendezési lehetõség már a tesztidõszak alatt is népszerû volt az ügyfelek körében: az elsõ két hétben több mint 30-an vállalták, hogy az okostelefonjuk segítségével intézzék a folyamatot.

kárfelmérés élõben

A szolgáltatás lényege, hogy egy alkalmazás letöltésével az ügyfelek maguk intézhetik a kárfelmérést. A K&H weboldalának online kárbejelentõ felületén keresztül a károsult megteheti kárbejelentését, majd ezt követõen a rendszer eldönti, hogy szükséges-e a helyszíni szemle. Ha erre nincs szükség, akkor egy okostelefon vagy táblagép segítségével a távolból is megoldható a kárfelmérés. Egy megbeszélt idõpontban a Biztosító szakértõje az alkalmazás segítségével kapcsolatba lép az ügyféllel, majd az utasításokat követve az ügyfél a telefonjára vagy táblagépére egy erre a célra telepített alkalmazás kameráján keresztül bemutatja a káreseményt.

„A biztosító kárszakértõje élõ adásban nézi az ügyfél által készített videofelvételt, az eljárás maximum 20-30 percig tart. Ezt követõen pedig elektronikusan elkészül a teljes dokumentáció és megtörténik a kárrendezés. Az új szolgáltatással kényelmesen és gyorsan intézhetik az ügyeiket a károsultak” – mondta Kaszab Attila, a K&H Biztosító vezérigazgató-helyettese és a társaság nem-életbiztosítási vezetõje.

„A K&H Biztosító szerencsés helyzetben van, mert az ügyfeleink az átlagnál fogékonyabbak a digitális újdonságokra. Az indulás óta már több mint 30 káresetet rendezett a biztosító az új rendszer segítségével, ami a várakozásoknál jobb eredmény” – mondta a szakember. Kaszab Attila azt is kiemelte, hogy a videós megoldással rengeteg idõt spórolhatnak meg az ügyfelek, mivel nem kell a szakértõt kihívni a lakásba, ráadásul ez az új szolgáltatás azt is lehetõvé teszi, hogy adott esetben hétvégén történjen meg a kárfelmérés.

nõtt a károk száma

A K&H Biztosító arra számít, hogy a videós kárrendezés a következõ idõszakban egyre nagyobb teret nyer a lakásbiztosítási káreseményeknél. A társaság idén áprilisig 4 ezer lakásbiztosításhoz kötõdõ káreseményt rendezett, ami 20 százalékkal haladja meg az elõzõ év azonos idõszakát. Az idén az egy lakásbiztosítási káreseményre kifizetett összeg 47 ezer forint volt, a legmagasabb összeg pedig meghaladta az 35 millió forintot.