Az elsõ hét tapasztalatai alapján jól látható, hogy a Generali egyéb biztosítással rendelkezõ ügyfelei tömegesen kötik meg kötelezõ biztosításukat is a társaságnál. A kötelezõ.hu adatai szerint pedig eddig a cég korábbi „kötelezõs” ügyfeleinek csaknem harmada kötötte meg ismét a Generalinál a kiegészítõ biztosításokkal bõvített szerzõdését. Érthetõ az autósok biztosítóváltási kedvének csökkenése, hiszen amikor az éves kötelezõ már olcsóbb, mint egy tank benzin ára, akkor 1-2 ezer forint különbség mellett már nem az ár az elsõdleges szempont. Az ügyfelek a szolgáltatás kiegészítõ elemeit is mérlegelik, és a döntésükben egyre nagyobb szerepet játszhatnak a kényelmi szempontok is. A Független Magyarországi Alkuszok Szövetsége (FBAMSZ) is kisebb átkötési hajlandóságról számol be, mint ahogy azt a korábbi várakozások mutatták.
Annak ellenére, hogy a Generali - a dráguló üzemanyag és így csökkenõ káresetek miatt - maga is átlagosan 25 %-kal tudta csökkenteni a 2012-es kötelezõ díjait (átlagdíja most 15 ezer Ft), a biztosító legfontosabb célja továbbra is az, hogy a rövidtávú piacnyerés helyett hosszú távú kapcsolatot építsen az ügyfeleivel. Nem kötelezõ csak a kötelezõben gondolkodni! Ezért az idei kampányban a Generali együttkötési kedvezmény-rendszerének köszönhetõen kötelezõ díjából jelentõs engedményt ad a többszerzõdéses ügyfeleknek. A biztosító célja, hogy a nála egyéb biztosítással rendelkezõ ügyfelei itt kössék meg kötelezõjüket is. Egy lakásbiztosítással rendelkezõ vagy szerzõdését itt megkötõ Generali-ügyfél például az alapdíjnál akár 40%-kal olcsóbban kötheti most meg kötelezõjét. Az autósoknak a kötelezõ-váltás idõszaka alkalmat nyújt arra is, hogy egyúttal átgondolják egyéb – lakás, élet, casco – biztosításaikat is. Úgy tûnik, ezt meg is teszik: a kampány elsõ hetében a Generalinál minden harmadik kötelezõ kötésre jutott egy új casco vagy lakásbiztosítási szerzõdés is.
A Generali vezérigazgató-helyettese, Ilics László szerint a biztosító fõ versenyelõnye a kiterjedt szakértõ tanácsadói hálózatában és felkészült alkusz partnereivel kiépített stabil partnerkapcsolataiban mutatkozik meg. „Meggyõzõdésem, hogy a biztosítás az internet korában is bizalmi kérdés marad, ezért a mi szakmánkban a hozzáértõ tanácsadó szerepe kulcsfontosságú. A mostani kampányban is építünk arra, hogy hazánkban a Generali rendelkezik a legerõsebb tanácsadói hálózattal. Célunk a rövidtávú piacnyerés helyett az, hogy hosszú távú kapcsolatot építsünk ügyfeleinkkel, bizalmuk ne csak egyszeri alkalomra szóljon és ne csak a kötelezõig terjedjen. Ha valaki a biztosítást személyes tanácsadó segítségével köti, az egy jóval megfontoltabb, ár-érték alapú döntést tesz lehetõvé, ez ráadásul egy fontos kényelmi szolgáltatás is az ügyfél számára.” – mondta Ilics László.
2011.11.10
A csökkenõ kötelezõ díjak az idén tovább közeledtek egymáshoz, kisebb szórást mutatnak, mint a tavalyi évben, ezért az autósok úgy tûnik, már kevésbé motiváltak arra, hogy mindenáron biztosítót váltsanak. Az elsõ hét tapasztalatai alapján sok, a Generalinál egyéb biztosítással rendelkezõ ügyfél köti meg kötelezõ biztosítását is a társaságnál. Ebben nagy szerepe van a személyes tanácsadásnak és a biztosító által kínált csomagajánlatoknak.