Kiderült, melyik bank fejleszti legjobban a pénzügyi kultúrát
2011.11.11
A „MasterCard – Az év bankja” versenyen a tavalyi év után ismét a Budapest Bank nyerte el „A Pénzügyi kultúra fejlesztése terén legaktívabb bank” címet. A Pénziránytû Alapítvánnyal közösen meghirdetett kategóriában azt a bankot díjazták, amely az elmúlt évben kiemelkedõen sokat tett a magyar lakosság pénzügyi kultúrája fejlesztése érdekében. A zsûri emellett a második legjobbnak ítélte a pénzintézetet „Az év bankja” kategóriában, elismerve ezzel a sikeres stratégiáját. „Az év lakossági hitelterméke” kategóriában pedig az Egyenlítõ Hitellel lett ezüstérmes a Budapest Bank.

A MasterCard és a Pénziránytû Alapítvány 2010-ben hirdette meg elõször „A Pénzügyi kultúra fejlesztése terén legaktívabb bank” címet a „Mastercard – Az Év Bankja” versenyen, amelyet a tavalyi évhez hasonlóan 2011-ben is a Budapest Bank nyert el. A zsûri értékelésében hangsúlyozta, hogy a pályázó pénzintézetek közül a Budapest Bankvalósította meg a legösszetettebb programot, amely a bank minden célcsoportját változatos pénzügyi kultúra fejlesztõ kezdeményezésekkel szólítja meg, és külön kiemelte, hogy a bank munkatársai önkéntes munkával is hozzájárultak ezek végrehajtásához. A bírálóbizottság szintén méltatta, hogy a bank 2010-benis új kezdeményezést indított; ez a vállalkozónõknek szóló „Dobbantó, Budapest Bank – pénzügyekrõl nõknek” program.

„A Budapest Bank pénzügyi tevékenységét a konzervatív hitelezési politika, az ügyfelek iránti elkötelezettség és a partnerségre épülõ hosszú távú gondolkodás határozzák meg. Társadalmi felelõsségvállalásunkban nagy szerepet kap a pénzügyi tudatosság fejlesztésén túl a rászorulók támogatása és az önkéntesség. Felelõs vállalatként elsõsorban hosszútávon fenntartható programokban gondolkodunk, miközben érzékenyek maradunk az aktuális környezeti és társadalmi problémák helyi szinten történõ kezelésére is. Úgy vélem, a mostani, nehéz gazdasági körülmények között ezen tevékenységünk még inkább felértékelõdik. Nagyon büszke vagyok arra, hogy ezt a zsûri is így látta, és két egymást követõ évben is a Budapest Bankot tartotta a legjobbnak a pénzügyi kultúra fejlesztése terén” – mondta el Szentpétery Csaba, a Budapest Bank lakossági üzletág vezetõje.

„Az év bankja” kategóriában a második legjobbnak bizonyult a Budapest Bank. Az eredmény elismerése a bank sikeres stratégiájának, amely révén a Budapest Bank változatlanul a piac egyik legstabilabb bankjaként, a drasztikusan megváltozott gazdasági környezethez sikeresen alkalmazkodva folyamatosan nyereségesen mûködik.

A tavalyi évhez hasonlóan idén is ezüstérmet nyert a bank Egyenlítõ Hitele „Az év lakossági hitelterméke” címért folytatott versenyben. A 2010-ben bevezetett terméket, amely kategóriát teremtett a hazai jelzáloghitel-piacon, a bank 2011-ben továbbfejlesztette. A konstrukció egy jelzáloghitelbõl és egy folyószámlából áll. A folyószámla látra szóló egyenlege után a bank a hitelkamattal megegyezõ mértékû kamatkedvezményt biztosít, amely az ügyfél választásától függõen a futamidõt, vagy a havi törlesztõrészletet csökkenti. Ennek segítségével akár évekkel és esetenként milliókkal csökkenthetõek egy új jelzáloghitel terhei.