A Capco technológiai tanácsadó cég felmérése szerint tízből csaknem kilenc biztosított hajlandó több személyes adatot megosztani a biztosítókkal, hogy azok személyre szabott termékeket és olcsóbb díjakat biztosítsanak számukra.
A kutatásból kiderült, hogy a fogyasztók egyre inkább nyitottak az otthoni okoseszközök használatára az adatmegosztás terén. Az emberek 45%-a szívesen megosztaná az információkat az Amazon Alexa, a Google Home és más hasonló kütyükkel. Emellett a megkérdezett fogyasztók valamivel több mint egyharmada (36%) szívesen osztana meg adatokat viselhető eszközökön vagy fitnesz-egészségteszteken keresztül. A felmérés során 1000 biztosítottat kérdeztek meg az Egyesült Államokban.
Meredith Barnes-Cook, a ReSource Pro Consulting partnere elmondta, hogy több olyan biztosítótársasággal is beszélt, amelyek fontolgatják, hogy a biztosítottaknak közvetlenebb jutalmakat kínálnak az adatok megosztásáért, például benzinárkedvezményeket és ajándékkártyákat.
A Capco megállapításai arra is utalnak, hogy a fogyasztók érzik az inflációs nyomást, és megfizethetőbb díjakat keresnek. A felmérésből kiderül, hogy a nők és az 55 év felettiek érzik magukat a legkényelmetlenebbül, ha személyes adatok megosztásáról van szó. Ugyanakkor a válaszadók mindössze 5%-a jelezte, hogy nem bízik meg a biztosítókban az adataival kapcsolatban.
A Capco vezérigazgatója, Lance Levy szerint a világjárvány alatt az amerikai biztosítók jelentős előrelépést tettek a digitális átállás terén, és most jobban felkészültek a személyre szabott termékek kínálatára a fogyasztók számára. Az új technológiák és innovációk értékes tapasztalatokat jelentenek ebben a folyamatban.