A közúti közlekedésrõl szóló törvényben szigorodott a külföldi rendszámú jármû, magyarországi lakóhellyel rendelkezõ személy általi használata. Jelenleg ezt 30 napig teheti, a módosítás egy napnál rövidebb idõt tartalmaz. Továbbra is kell a használathoz az üzembentartó írásos engedélye.
A kötelezõ gépjármû felelõsségbiztosítási (kgfb) törvény úgy módosul, hogy az állami gépjármûvekre nem kell kgfb szerzõdést kötni. Létrejön egy szervezet, amely az állami gépjármûvek által okozott kárügyeket intézi. Az illetékes miniszter a mentesített jármûvek jegyzékét - a mentesítés elõtt - közli az Európai Bizottsággal is. A biztosítók kgfb eredmény elszámolási szabályit az illetékes miniszter állapítja meg.
A regisztrációs adóról szóló törvény kiegészül azzal a szabállyal, hogy ilyen adót kell fizetnie a flottaüzemeltetõnek is, ha belföldi illetõségû személynek ad bérbe autót.
Rogán Antal javaslata alapján - különösen a legjobb, 11-esnél magasabb környezetvédelmi osztályú jármûvek esetén - jelentõsen csökken a regisztrációs adó. Például az 1.101-1.400 köbcenti közti motorral üzemelõ benzines, vagy az 1.301-1.400 köbcentis dízelmotoros autók regisztrációs adója 350 ezer forintról 65 ezer forintra csökken. Ugyan ebben a kategóriában a 4-esnél rosszabb környezetvédelmi osztályú autó adója 1,4 millió forintról 780 ezerre csökken - írja az MTI.
2011.11.15
A baleseti adó legfeljebb napi 83 forint lehet, állami gépjármûvekre pedig nem kell kgfb szerzõdést kötni - egyebek mellett ezeket az új szabályokat tartalmazzák a jövõ évi adótörvényekhez benyújtott, a kormány által támogatott és a parlament által hétfõn este kormánypárti többséggel megszavazott módosítások.