Az amerikai cégek több mint felét érte támadás az elmúlt egy évben
2017.10.09
A Munich Re részeként mûködõ HSB felmérése szerint az elmúlt 12 hónap során az amerikai vállalkozások 53 százalékát érte kibertámadás.

Ráadásul az incidensek nem is voltak olcsók, a megkérdezettek 72 százaléka legkevesebb 5000 dollárt fizetett eseményenként, többek között nyomozati költségre, szoftverek és hardverek pótlására és egyéb következmények kezelésére, de 38 százalék 50 ezer dollár felett, minden tizedik vállalkozás100 ezer és 250 ezer dollár között, hét százalék pedig még ennél is többet költött.

"A kiberincidensek számának és a kapcsolódó költségek emelkedése mellett a vállalatok egyre nyugtalanabbá válnak adataik védelme kapcsán" - véli Timothy Zeilman, a HSB alelnöke. "Ma az adatok jelentik a siker külcsát. Elvesztésük vagy elhiteltelenedésük katasztrofális következménnyel járhatnak bármely vállalkozás számára." - teszi hozzá. Nem véletlen tehát, hogy 10-bõl 7 vezetõ elsõsorban ettõl fél, és nem is alaptalanul. A kibertámadások 60 százalékának adatvesztés a következménye, míg a második helyen az üzletmenet megakadása áll 55 százalékkal.

A legtipikusabb formái a támadásoknak a vírusok (51%) és a malware programok (53%) minõsültek, de 35 százalék számolt be túlterheléses támadásokról, és elõkelõ helyen végeztek a zsarolóvírusok (29%) is. A legnagyobb veszélyforrást már a cégek is helyesen mérik fel: többségük jobban tart saját hanyag alkalmazottaitól, mint a célzott hacker támadásoktól, bár szögezzük le, a kettõ általában kéz a kézben jár.

Mindenesetre az egyre intenzívebb támadások egyetlen pozitív hozadéka a biztosítási piac fellendülése, legalábbis a kiberterületé: a felmérés tanúsága szerint az amerikai vállalatok 53 százaléka elsõ alkalommal választott magának kiberbiztosítást, 61 százalékuk pedig vagy új ügyfél, vagy magasabb fedezeti szintre váltott.