Mi motiválja idén az autósokat?
2011.11.17
Félidejéhez érkezett a kötelezõ kampány. A hónap elsõ felének adatai minden idõk legalacsonyabb átlagdíjat hozták. A 13 ezer forint alatti átlagos díjak azonban valószínûleg az évek óta tartó árcsökkenés végét jelentik. A Biztosítás.hu internetes alkusz által végzett felmérés szerint az autósokat idén az olcsóbb kötelezõ, az adómegtakarítás és a kötelezõhöz idéntõl kapcsolódó olcsóbb benzin motiváltja a leginkább.

Félidejéhez érkezett az idei kötelezõ kampány. A Biztosítás.hu internetes alkusz oldalán biztosítót váltó autósok átlagosan 17.500 forintot takarítottak meg jövõ évi költségeikbõl. A társaság által végzett reprezentatív felmérés szerint a váltások fõ mozgatórugója még mindig az olcsóbb díj elérése, de markánsan megjelenik az autósok szempontjai között az adómegtakarítás és a kötelezõ ajánlatok mellé idén újdonságként választható olcsóbb üzemanyag vásárlásának lehetõsége.

Míg az autósok majd 67%-a a olcsóbb díj miatt váltott az elsõ két hétben, addig 15,5%-uk a Baleseti Adó várható hatását kívánta ellensúlyozni. Az autósok közel 10%-a élt a hazai benzinkutak felén a 10 forint / liter engedményt biztosító ajánlatokkal, de a kiegészítõ biztosítások és az idén megint rekordmértékben csökkenõ CASCO díjak is számos autóst motiváltak.

A Biztositas.hu szakértõi szerint az autósok fentieknek köszönhetõ megtakarítása átlagosan mintegy 20 ezer forintot tesz ki a jövõ év egészére nézve. Ez lényegesen nagyobb a januártól bevezetésre kerülõ Baleseti Adó személygépjármûveket érintõ átlagos 6 ezer forintos mértékénél, így elmondható, hogy aki váltani tud idén, az adónál is jóval többet spórolhat.

Az alkusz által megkérdezett biztosítóknak ugyanakkor egyöntetûen az a véleménye, hogy az idei áreséssel véget ér az évek óta tartó tendencia és a jövõben már nem számíthatunk lényegesen olcsóbb kötelezõ díjakra. Ez azonban azt is jelenti, hogy az autósok több évre annál a biztosítónál köthetnek ki, amelyet az idei kampányban választanak maguknak. A biztosítók ezért most árgus szemekkel figyelik, hány ügyfelet sikerül szerezniük ebben, a minden bizonnyal utoljára tömegeket érintõ kampányban.