A közlekedési balesetek vezetési hibából adódó helyzetein technológiai oldalról is lehet segíteni, mégpedig telematikai megoldásokkal.
A K&H legfrissebb, 2017. decemberi adatai szerint a telematikai eszközzel felszerelt autók 8,1 millió kilométert tettek meg 7397 napnak megfelelõ idõ alatt. A sofõrök összesen 1,25 millió vezetési hibát vétettek és a legtöbb alkalommal - az esetek 47 százalékában - a gyorshajtás volt a probléma. Az adatokból kiderül az is, hogy 100 kilométerre 7,9 gyorshajtás jutott.
A második leggyakoribb vezetési hiba a hirtelen fékezés 18 százalékos aránnyal, ezt követi a harmadik legtöbbször regisztrált vezetési hiba, a nagy sebességgel történõ kanyarodás, amely a hibák 16 százalékát teszi ki.
Bár a telematikai megoldásokkal javítható lenne a közlekedési helyzet, ám ezek egyelõre még nem ismertek széles körben. A kutatás szerint ugyanis a telematikai mûszerek telepíthetõségérõl a válaszadók 28 százaléka már hallott, de csak 6 százalékuk tudja, hogy pontosan mire jók azok. Kedvezõ azonban, hogy a megkérdezettek többsége, 59 százaléka nyitott lenne a telematikai megoldások és eszközök használatára, és csak 15 százalékos az ilyen eszközöket határozottan elutasítók aránya.
Bár a baleseti statisztika javítását célzó telematikai megoldások még nem ismertek széles körben, a megkérdezettek 59 százaléka nyitott a használatukra, 28 százalékuk pedig örülne, ha a telematikai eredmények alapján kedvezményt kapna a biztosítás díjából. Az átlagnál nagyobb mértékben tartják ezt lényegesnek a férfiak, a budapestiek és a magas jövedelmûek. A megkérdezettek 27, illetve 23 százaléka a telematikai megoldások elõnyének tartja egyrészt a biztonságosabb vezetésre való ösztönzést, másrészt azt, hogy a visszajelzések alapján a sofõr információkat kap arról, hogyan tud biztonságosabban vezetni.