NFM: továbbra is célkeresztben az online-kereskedelem ellenõrzése
2018.02.03
A hagyományos fogyasztóvédelmi ügyek, a jótállás és szavatosság mellett idén is a webáruházak, valamint a termékbemutatók ellenõrzése lesz a fogyasztóvédelem legjelentõsebb feladata - adta ki az MTI Keszthelyi Nikoletta, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) fogyasztóvédelemért felelõs helyettes államtitkára nyilatkozatára hivatkozva.

Keszthelyi Nikoletta hangsúlyozta, hogy a kifogásolhatóan mûködõ webáruházakat elõször nem bírságolják meg, csupán figyelmeztetik. Az eddigi  gyakorlat szerint többségük igyekszik rendezni a felmerülõ problémákat.

Hozzátette, az internetes kereskedelmi vállalkozások ellenõrzését kibõvítik, így a tavalyi közel 800-nál is több vizsgálatra lehet számítani 2018-ban.

Keszthelyi Nikoletta kiemelte a termékbiztonság jelentõségét: a veszélyes áruk - játékok, tanszerek, sporteszközök - kiszûrése a családok védelmét szolgálja, az idõsek érdekeit pedig a termékbemutatók ellenõrzésével védi a fogyasztóvédelem. 

A termékbemutatókhoz köthetõ bejelentések száma jelentõsen visszaesett tavaly, ami a helyettes államtitkár szerint többek között a jogszabályi háttér változásának és a rendõrség segítségének köszönhetõ.