
Az internetkutató és tanácsadó cég minden évben vizsgálja a vásárlási szokások alakulását, s ebbõl jól látszik a külföldi növekedés. A 2015. májusi felmérésben még csak 37 százalék volt a külföldrõl vásárlók aránya a felnõtt internetezõk körében, ami mintegy 1,5 millió vásárlót jelent.
Egy évvel késõbb, 2016-ban a külföldrõl vásárlók aránya már elérte a 42 százalékot (1,7 millió vevõ), s tavaly folytatódott az emelkedés. A 2017. májusi adatokból már az derült ki, hogy az internetes vásárlóknak majdnem a fele, 48 százaléka nemcsak belföldön vásárol.
Újabb adatok egyelõre még nem állnak rendelkezésre, de Pintér Róbert kutatásvezetõ szerint az idén már az internetezõk többsége rendelhet külföldrõl.
Az eNET 2001 óta kíséri figyelemmel a magyarországi e-kereskedelmet, s bár pontos számok a külföldi vásárlások értékére e cégnél sem ismertek, a kutatásvezetõ egyetért azzal, hogy évi 100 milliárd forintot költhetnek el a magyar vásárlók külföldi e-boltokban, ami még jócskán elmarad a magyar online kiskereskedelmi piac 400 milliárdos éves bevételétõl.