Az AI és az éghajlatváltozás a biztosítási vezetők legfontosabb prioritásai 2024-ben
2024.07.19

A Nemzetközi Biztosítási Társaság (IIS) felmérése szerint a biztosítási vezetők számára világszerte a mesterséges intelligencia (AI) és az éghajlatváltozás jelentik a legfontosabb prioritásokat.

Az IIS 2024-es Globális Prioritások Felmérésének célja az volt, hogy feltárja az iparági vezetők számára legkritikusabb kérdéseket, és betekintést nyújtson az érdekeltek jövő évi napirendjének kialakításába.

A felmérés során a válaszadókat arra kérték, hogy hat kategóriából válasszák ki a három legfontosabb problémájukat: gazdasági, politikai és jogi, társadalmi és környezetvédelmi, működési, technológiai és innovációs, valamint üzleti és pénzügyi.

Első alkalommal a technológia és innováció területén a mesterséges intelligencia lett a vezető prioritás, a válaszadók több mint fele kiemelte ennek fontosságát. Az IIS szerint ez a növekedés annak köszönhető, hogy a vezetők jelezték, hogy vállalataik nincsenek felkészülve az AI gyors fejlődésére. A technológiai változásokhoz való lassú alkalmazkodást és a munkaerő elöregedése miatti átképzési igényt említették fő aggodalomként.

Egy vezető a felmérésben így fogalmazott: "Függetlenül a technológiai fejlődésektől... a gépi tanulás vagy az AI integrációjától, az iparág továbbra is lassan változik és lassan alkalmazkodik belsőleg."

A társadalmi és környezetvédelmi kategóriában már a negyedik egymást követő évben az éghajlatváltozás dominál, a vezetők 60%-a 2024-re prioritásként kezeli ezt a kérdést. A természeti katasztrófák növekvő gyakorisága és súlyossága komoly kihívásokat jelent, például a jövőbeli veszteségek előrejelzésének nehézségei és a növekvő költségek, amelyek destabilizálhatják a biztosítókat, a kormányokat és a fogyasztókat. A válaszadók negyede elismerte, hogy vállalataik nem állnak készen arra, hogy 2024-ben foglalkozzanak ezzel a kérdéssel.

A gazdasági kategóriában az infláció továbbra is a legszélesebb körben választott prioritás 2024-re, amely az összes belső és külső kategóriát átfogja, immár harmadik éve. Miközben az inflációval kapcsolatos aggodalmak továbbra is fennállnak, a recessziós félelmek a 2022-es 44%-os csúcsról csökkentek.

A felmérés azt is feltárta, hogy a vezetők szerint melyek a legfontosabb növekedési lehetőségek, amelyekkel a vállalatuk 2024-ben várhatóan foglalkozni fog.

Az IIS megjegyezte: "A termékinnováció a legfontosabb lehetőség, a vezetők kétharmada azt mondta, hogy vállalatuk várhatóan idén ezt fogja megvalósítani. A válaszadók 61%-a azt is megosztotta, hogy idén új vagy alulszolgáltatott ügyfélszegmenseket keresnek majd, míg valamivel több mint a fele (55%) azt mondta, hogy vállalatuk a bizalomépítésre és a fogyasztói elkötelezettség javítására fog összpontosítani.

Összességében a vezetők úgy érezték, hogy vállalatuk felkészült ezeknek a növekedési vektoroknak a követésére, átlagosan 95%-uk mondta azt, hogy valamennyire vagy nagyon felkészült ezekre a kérdésekre."