A házhozszállítás után jöhetnek a csomagpontok
2018.05.08
Az online kiskereskedelem forgalma tavaly meghaladta a 360 milliárd forintot, a hazai kiskereskedelem 4,3 százaléka a az interneten keresztül történt. A magyar lakosság 77 százaléka rendelkezik internet-hozzáféréssel, 39 százalékuk pedig legalább egyszer vásárolt tavaly online. Egy átlagos vevõ 11-szer rendelt valamilyen árut interneten keresztül – derült ki a GKI Gazdaságkutató adataiból.

A globális e-kereskedelem a múlt évben 10 százalékkal nõtt, elemzõk szerint az idén újabb 11,5 százalékos ugrás következik. A bõvülés mértéke az Európai Unióban átlagosan 13,6 százalék volt, itthon 18 százalék. Az internetes kereskedelem terén Európán belül az Egyesült Királyság, Németország és Franciaország dominál. A visegrádi országok közül Lengyelországban a legélénkebb az e-kereskedelem, majd Csehország, Magyarország és végül Szlovákia következik a sorban, de ha a régiós országokat nézzük, Románia is elõttünk jár.

Stabil gazdasági növekedés tapasztalható, és az online kiskereskedelem is érett szakaszába lépett – emelte ki Madar Norbert, a GKI üzletágvezetõje. Ezt az egyre növekvõ online kereskedelmi forgalmat kell kiszolgálniuk a csomagkézbesítõknek. Ráadásul vannak olyan csúcsidõszakok – mint például a karácsony, a húsvét vagy a Black Friday –, amelyek az átlagosnál jóval nagyobb terhelést okoznak. 

A csomagszállítással kapcsolatban az egyik legnagyobb probléma, hogy a magyarok 85 százaléka az otthoni kiszállítást választja, holott már sok fix pontos hálózat található az országban. A posta nagyjából háromezer fix kiszállítási ponttal rendelkezik, amivel a legnagyobb hálózat Magyarországon.

A csomaggyûjtõ pontok népszerûbbé válását hátráltatja, hogy a vásárlók 58 százaléka jobban szereti utólag kifizetni a rendelt terméket, akkor, amikor már kézhez vette. 

Csomagpontok 2009 óta léteznek Magyarországon, és a GKI szakembere szerint idén rohamosan terjed majd a használatuk, ugyanis ez a legrugalmasabb kézbesítési megoldás.