A londoni biztosítókat és viszontbiztosítókat képviselő International Underwriting Association (IUA) kijelentette, hogy a londoni piac biztosítói az elkövetkező években alapvető fontosságúak lesznek az új légi mobilitási technológiák fejlesztésében.
Az IUA hangsúlyozta a biztonságot garantáló és az adatokhoz való hozzáférést biztosító alapos tanúsítási folyamat fontosságát, amely lehetővé teszi a biztosítók számára a kockázatok és a felelősség pontos értékelését.
Ezek az észrevételek az IUA hivatalos válaszában hangzottak el, amelyet az autonóm repülés szabályozásának a Jogi Bizottság által végzett nyilvános felülvizsgálatára adott.
Jelenleg a légi drónokat széles körben használják, de fejlődésük várhatóan felgyorsul. A nagyobb drónokat valószínűleg áruszállításra fogják használni, a függőlegesen fel- és leszálló járművek pedig várhatóan légi taxiként szolgálnak majd, utasokat szállítva.
Tom Hughes, az IUA vezető biztosítási és kárrendezési igazgatója így nyilatkozott: „A londoni piac mindig is otthont adott az új, összetett kockázatoknak és a nagyon nagy kitettségeknek. A biztosítók már fedezetet nyújtanak az új repülőgépekre, és felismerték a lehetőséget az új technológiák tesztelésének és bevezetésének támogatására.”
„Nehéz megmondani, hogy milyen gyorsan és milyen ütemben fog fejlődni a piac, de az Egyesült Királyságban és világszerte tapasztalható beruházások szintjét tekintve nehéz elhinni, hogy a fejlett légi mobilitás a jövőben nem lesz jelentős része a közlekedési hálózatunknak.”
A Nemzetközi Biztosítók Szövetsége (IUA) a Jogi Bizottságnak adott válaszában a közelmúltban elfogadott automatizált járművekre vonatkozó törvényre hivatkozott, mint a felelősség meghatározásának keretére, amely attól függ, hogy egy járművet ember vagy autonóm módon működtet-e.
Az IUA megjegyezte, hogy az arról szóló viták, hogy a biztosítók hogyan férhetnek hozzá az adatokhoz a felelősség megállapításához a vezető nélküli autók baleseteiben, hasonlóképpen alkalmazhatók a légi közlekedésre is.
Az IUA arra is felszólította a jogalkotókat, hogy foglalkozzanak az akkumulátorok és a kiberbiztonsági rendszerek fejlett légi mobilitási technológiákban való felhasználására vonatkozó biztonsági szabályozásokkal. Kiemelték, hogy figyelembe kell venni az egyre zsúfoltabbá váló légtér kockázatait, valamint a zavaró és a magánélethez fűződő jogokra gyakorolt lehetséges hatásokat, mivel ezek az új technológiák várhatóan sokkal közelebb fognak működni az emberekhez, mint a hagyományos légi járművek.
Hughes elmondta: „A biztonságra való összpontosítás alapvető fontosságú a fejlett légi mobilitási piac integritásának és hosszú távú fennmaradásának biztosításához. Jelentős a kockázata annak, hogy a korai balesetek elriasztják a biztosítókat az ágazatban való részvételtől, és megingathatják a közvélemény bizalmát a technológiában.”