A Volvo megfordítja a 2030-ra kitűzött 100%-os EV célját
2024.09.20

A Volvo Cars elvetette azt a célját, hogy 2030-ig kizárólag elektromos járműveket (EV) értékesítsen, mivel az akkumulátoros járművek iránti kereslet egyre csökken.

A svéd autógyártó közölte, hogy mostantól az a célja, hogy 2030-ra globális értékesítési volumenének 90-100 százaléka elektromos meghajtású autókból álljon, beleértve az EV-k és a plug-in hibridek kombinációját - jelentette az Euronews.

A Volvo a változó piaci körülményeket okolta a mindössze három évvel korábban bejelentett cél megváltoztatásáért - számolt be a BBC News.

Az iparág lassulással és bizonytalansággal néz szembe, amelyet a Kínában gyártott EV-kre kivetett kereskedelmi vámok okoztak.

A Ford és a General Motors is visszafogta EV-terveit.

A Volvo közölte, hogy korlátozott számban „enyhe hibrideket” is kínálhat - hagyományosabb autókat, amelyek korlátozott elektromos támogatással rendelkeznek.

„Határozottan hiszünk abban, hogy a jövőnk az elektromos hajtás” - mondta Jim Rowan, a vállalat vezérigazgatója a BBC News beszámolója szerint. „Az azonban világos, hogy a villamosításra való áttérés nem lineárisan zajlik majd, és a vásárlók és a piacok különböző sebességgel mozognak.”

Az autógyártó szerint olyan tényezők, mint a töltőinfrastruktúra késedelmes kiépítése és a fogyasztói ösztönzők megszüntetése megváltoztatták az EV üzleti környezetet.

„A kormányok által az elektromos autók vásárlásának ösztönzésére bevezetett támogatások egy része megszűnt, és a kereslet hiánya is fennáll, mivel a fogyasztók aggódnak a töltés miatt” - mondta Anna McDonald, független részvényelemző a BBC Today című műsorában.

McDonald megjegyezte, hogy az elektromos autók még mindig drágábbak, mint a hagyományos autók.

„Miközben az EU és az USA vámokat vet ki a kínai importált autókra, hogy megakadályozza, hogy azok elárasszák a piacot, ez csak azt jelenti, hogy a járműveket Kínán kívül kell gyártani, ami drágább” - magyarázta McDonald. „Az autógyártók nem akarnak veszteséget termelni ezeken a járműveken”.

A Volvo azzal számol, hogy 2025-re a teljes mértékben elektromos és hibrid járművek kombinációja eladásainak 50-60 százalékát teszi majd ki - számolt be róla a Reuters. A vállalat korábbi célkitűzése az volt, hogy jövőre járműveinek legalább a fele teljesen elektromos legyen, a fennmaradó részt pedig hibrid modellek alkotják.

Az Európai Unióban júliusban közel 11 százalékkal csökkentek az elektromos járművek regisztrációi - közölte az Európai Autógyártók Szövetsége a BBC News beszámolója szerint.

A Volvo Cars többségi tulajdonosa a Geely kínai autógyártó, amely kínai gyárakat használ, így a kínai gyártású EV-kre Észak-Amerikában és Európában kivetett importvámok a vállalatot is érintik.

Kínát a nyugati országok azzal vádolják, hogy az EV-ipar támogatásával tisztességtelen előnyhöz juttatja saját autógyártóit. Kína azonban visszautasította a vádakat, a vámokat egyoldalúnak és diszkriminatívnak nevezte.