Az eredményekrõl az Európai Mobilitási Hét keretében több mint negyven helyszínen megtartott országos bringásreggeli egyik sátránál számoltak be Budapesten csütörtökön.
A kutatásból kiderült az is, hogy
- a magyarok 17 százaléka közlekedik elsõsorban kerékpárral, és a leggyakoribb cél a vásárlás;
- országosan 70 százalék teker valamilyen gyakorisággal;
- az emberek 67 százaléka rendelkezik saját mûködõképes bringával;
- 61 százalék legfeljebb 5 kilométeres távokat tesz meg;
- a fiatalabbak inkább kerékpároznak, de a nemekre vonatkozó adatok alapján megdõlt az a nézet, amely szerint "férfias" lenne biciklizni;
- leginkább a Dél-Alföldön, például Szegeden bringáznak, az ezt követõ régió az Észak-Alföld, egyebek mellett Debrecennel;
- a községekben élõk több mint fele minden nap kerékpárral jár.
Halász Áron, a Magyar Kerékpárosklub szóvivõje közölte: a magyarok 17 százaléka közlekedik elsõsorban kerékpárral, és a leggyakoribb cél a vásárlás. Sokat lendítene a biciklivel járók arányán, ha biztonságosan le lehetne kötni az eszközöket a tömegközlekedési megállóhelyeken – emelte ki.
Révész Máriusz, az aktív Magyarországért felelõs kormánybiztos hangsúlyozta: azzal szembesültek, hogy nem áll rendelkezésükre elegendõ adat a témában. A vidéki kerékpárosok számáról csupán Kiskörérõl voltak információk, ahol a gátõrök strigulázzák az áthaladókat – érzékeltette, hozzátéve: ezért rendeltek meg egy nagy mintájú, részletes kutatást, amelyhez hasonlóra még nem volt példa. Számlálókat is elhelyeztek szerte az országban. Arról is beszélt, hogy a közbringarendszer átalakításával valószínûleg többen ülnének nyeregbe, ezért javasolta, hogy az éves budapesti tömegközlekedési bérlet mellé kerékpárosbérlet is járjon.
Kürti Gábor, a Magyar Kerékpárosklub elnöke azt mondta, tíz éve lobbiztak azért, hogy legyen egy ilyen felmérés. Szeretnék, ha rendszeresen megismételnék ezt, hogy kirajzolódjanak a trendek – fûzte hozzá.