Mi lesz idén a megtakarításainkkal?
2012.01.04
A nem túl kedvezõ adóváltozások hatása miatt aligha gyarapodnak jelentõsebben idén a hosszú távú megtakarítások – derül ki az azenpenzem.hu körkérdésébõl. A biztosítók különbözõ módon várják az öngondoskodás térnyerését.

A cafeteria rendszer változása sajnos azt eredményezi, hogy még kevesebb ilyen összeg kerül a hosszú távú öngondoskodási rendszerbe a pénztáraknál – állítja Kozek András, az Allianz élet- és nyugdíjbiztosításokért felelõs vezérigazgató-helyettese. Ez a trend mind az egyénnek, mind a nemzetgazdaságnak káros, hiszen az idõskori jövedelemhiányra nincs jelenleg megoldás, és a gazdaság is éhezik belsõ finanszírozási forrásokra.

Csalódott az adóváltozások miatt az Aegon Pénztárszolgáltató is, mert az elmúlt években és most is jelentõsen növekedtek a terhek a vállalati hozzájárulásokon. A demográfiai változások miatt egyre inkább látható, hogy az állami ellátórendszerek sehol sem tudják finanszírozni a nyugdíjakat, kézenfekvõ megoldás lenne a vállalati kör bevonása – tette hozzá Ludvai Judit vezérigazgató.

Bárdos Tamás, a Signal Életbiztosítási fõosztályvezetõje azt gondolja, hogy 2012-ben az öngondoskodási lehetõségek közül kiemelkedik majd a unit linked életbiztosítás. Az adóváltozás az egészségbiztosítás terén kedvezõ lett, a cégek adó- és járulékmentesen fizethetik dolgozóik balesetbiztosítását, ezért a Signal az egészségbiztosításban lát remek lehetõséget idén. A következõ években nagyon erõs hangsúlyt fektet a társaság a kis- és középvállalati szegmens teljes körû kiszolgálására.

Bartha Viktória, az Aegon vezérigazgató-helyettese viszont úgy látja, a kockázati életbiztosítások és a kockázati kiegészítõ biztosítások iránti igény erõsödik tovább a piacon, ezért a társaság rugalmas, erõs kockázati elemekre épülõ, de befektetési elemekkel is bõvíthetõ termékek fejlesztését tervezi.

A Generali szintén az egyéni ügyféligényeknek megfelelõen összeállított befektetési portfolióval és biztosítási védelemmel rendelkezõ megtakarításokat tartja az öngondoskodás „slágertermékének\" 2012-ben.