Érdemes figyelni erre a “tipikusan téli” káreseményre
2018.11.27
A lakásbiztosításokhoz kapcsolódó asszisztencia-szolgáltatókhoz leggyakrabban üvegtörés és csõtörés miatt érkezik segélyhívás. Az elmúlt három évben csak ingatlanokkal kapcsolatos problémák miatt több mint 120 ezer hívás érkezett a Magyarországon is piacvezetõ szolgáltatóhoz – tette közzé a legfrissebb adatokat a világ 208 országában asszisztencia-szolgáltatást nyújtó Europ Assistance (EA) magyarországi leányvállalata, az Europ Assistance Magyarország (EAM).

2018. január eleje és október vége között mintegy 30 ezer ingatlannal kapcsolatos bejelentést regisztráltak az Europ Assistance Magyarországnál. A segélyhívások 35 százaléka üvegtörés miatt történt, közel harmadának csõtörés, illetve a vízvezetékek meghibásodása volt az oka. A segélyhívások 10 százaléka dugulások, összesen mintegy 25 százaléka pedig egyéb esetek: tetõsérülések, gázkazánok meghibásodása, fûtéscsövek sérülése miatti, zártörések, kizárások miatti riasztások voltak.

Az egyik “tipikusan téli” és különösen kellemetlen káresemény, amikor a társasházakat érinti a csõrepedés, és a kertvárosi vagy zöldövezeti területen álló társasházat ellátó vízcsõ sérül meg, és a megfagyott föld miatt a hibát csak napokkal késõbb lehet orvosolni. Napokon keresztül tartó, kemény fagyok idején elõfordul, hogy “jégdugó” keletkezik a vízcsõben – ami leblokkolja a családi ház vagy társasház vízszolgáltatását. -, ennek oka minden esetben az, hogy a vízcsöveket nem a megfelelõ mélységben fektették a földbe. Ilyen esetekben a szolgáltatót vagy az asszisztencia-céget hívják az érintettek. Az Europ Assistance Magyarországon több mint 2000 segítségnyújtó céggel, illetve szakemberrel áll szerzõdéses kapcsolatban, akik a segélyhívást követõen a lehetõ legrövidebb idõn belül a helyszínen vannak.

2016-2018-ban több mint 120 ezer ingatlannal kapcsolatos segélyhívás érkezett az EAM-hez, és a 90 ezret is meghaladja azoknak az eseteknek a száma, amikor helyszíni beavatkozásra is szükség volt. Mind az asszisztencia-szolgáltatóhoz beérkezõ hívások, mind a helyszíni segítségnyújtások száma emelkedik: 2016-ban 26 ezer, 2017-ben 35 ezer, az elsõ tíz havi adatok alapján 2018-ban várhatóan mintegy 36 ezer esetben kell segíteniük a bajba jutottakon.

A cég tapasztalatai szerint téli, fagyos idõszakban minden évben elõfordulnak az ingatlannal kapcsolatos problémák. Minden évben van olyan esetük, amikor a legnagyobb hidegben mondja fel a szolgálatot a radiátor, vagy rosszabb esetben a teljes fûtési rendszer és olyan is elõfordult már, hogy az ünnepek elõtti sürgés-forgás idején azért kellett a gyors segítség, mert valaki kizárta magát a lakásból vagy beletört a zárba a kulcsa.

Érdemes még a téli kemény fagyok beállta elõtt a külsõ vízórákat beburkolni, a fagyok ellen hõszigeteléssel védeni.

A hazai ingatlanok 75 százaléka rendelkezik lakásbiztosítással: a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) legfrissebb adatai szerint a hazai lakásállomány 4,4 millió, a biztosítók a Magyar Biztosítók Szövetségének adatai szerint 3,3 millió lakásbiztosítási szerzõdést kezelnek. Az Europ Assistance Magyarország lakásasszisztencia-szerzõdéseinek száma 2018. november elején meghaladta az 1,3 milliót.