KPMG: kiemelkedõ ügyfélélményt nyújt az Allianz
2018.12.17
A KPMG legfrissebb magyarországi kutatása során több mint 3000 fogyasztót kérdeztek meg az elmúlt fél évben történt vásárlásaikról. A kutatás arra fókuszált, hogy miért és hogyan alakulnak ki az ügyfelek fejében a pozitív élmények. A felmérés eredménye alapján a hazai biztosítási piacon az Allianz lett a legszerethetõbb márka - írja a Biztosító Magazin.

A KPMG ügyfélélményt vizsgáló reprezentatív felmérésébõl kiderül, hogy egyre tudatosabbak az ügyfelek és egyre inkább fontos számukra az ügyfélélmény. A kiemelkedõ ügyfélélményt nyolc különbözõ szektorban mérték, végül ötven márka került a legjobbak közé, ezekbõl a biztosítók kategóriájában az Allianz Hungária az elsõ helyen végzett, de felkerül a listára az Aegon is. 

A felmérés rámutatott, hogy a magyar fogyasztók többségénél az ár, illetve az ár-érték arány az egyik legfontosabb szempont, azonban lassan a vásárlási ügyfélélmény is kezd egyre nagyobb szerepet játszani a döntésben.

A kutatás során összesen háromezer embert kérdeztek meg, akiknek az elmúlt fél évben konkrét fogyasztói tapasztalatuk volt az adott cégekkel kapcsolatban, valamint további 30 ezer márkaértékelést gyûjtöttek be online kérdõíveken. A kutatás hat szempont szerint mérte a legnagyobb márkák fogyasztói megítélését Magyarországon:

  • Ügyfélismeret: ismerje alaposan ügyfelei speciális igényeit, alkalmazkodjon hozzájuk és legyen képes érzelmi kötõdést kialakítani
  • Elvárások: feleljen meg a megelõlegezett bizalomnak, illetve teljesítse túl a márkával szembeni ügyfélelvárásokat.
  • Idõ és erõfeszítés: értékelje az ügyfelei idejét, fordítson kellõ idõt és energiát rájuk, gyorsan reagáljon a megkeresésekre és törekedjen a felesleges bürokrácia megszüntetésére.
  • Integritás: a márka értékeivel összhangban mûködjön a szervezet, hitelességet és megbízhatóságot közvetítve.
  • Megoldás: ismerje fel és lássa be, ha valami probléma merül fel szolgáltatásával vagy termékével kapcsolatban, és javítsa ki. Ha az ügyfél azt tapasztalja, hogy õszintén bocsánatot kérnek tõle, akkor a vásárlás pozitív élmény maradhat.
  • Empátia: legyen empatikus ügyfeleivel, hiszen az empatikus magatartás nagyban hozzájárul az ügyfélélményhez