A KPMG ügyfélélményt vizsgáló reprezentatív felmérésébõl kiderül, hogy egyre tudatosabbak az ügyfelek és egyre inkább fontos számukra az ügyfélélmény. A kiemelkedõ ügyfélélményt nyolc különbözõ szektorban mérték, végül ötven márka került a legjobbak közé, ezekbõl a biztosítók kategóriájában az Allianz Hungária az elsõ helyen végzett, de felkerül a listára az Aegon is.
A felmérés rámutatott, hogy a magyar fogyasztók többségénél az ár, illetve az ár-érték arány az egyik legfontosabb szempont, azonban lassan a vásárlási ügyfélélmény is kezd egyre nagyobb szerepet játszani a döntésben.
A kutatás során összesen háromezer embert kérdeztek meg, akiknek az elmúlt fél évben konkrét fogyasztói tapasztalatuk volt az adott cégekkel kapcsolatban, valamint további 30 ezer márkaértékelést gyûjtöttek be online kérdõíveken. A kutatás hat szempont szerint mérte a legnagyobb márkák fogyasztói megítélését Magyarországon:
- Ügyfélismeret: ismerje alaposan ügyfelei speciális igényeit, alkalmazkodjon hozzájuk és legyen képes érzelmi kötõdést kialakítani
- Elvárások: feleljen meg a megelõlegezett bizalomnak, illetve teljesítse túl a márkával szembeni ügyfélelvárásokat.
- Idõ és erõfeszítés: értékelje az ügyfelei idejét, fordítson kellõ idõt és energiát rájuk, gyorsan reagáljon a megkeresésekre és törekedjen a felesleges bürokrácia megszüntetésére.
- Integritás: a márka értékeivel összhangban mûködjön a szervezet, hitelességet és megbízhatóságot közvetítve.
- Megoldás: ismerje fel és lássa be, ha valami probléma merül fel szolgáltatásával vagy termékével kapcsolatban, és javítsa ki. Ha az ügyfél azt tapasztalja, hogy õszintén bocsánatot kérnek tõle, akkor a vásárlás pozitív élmény maradhat.
- Empátia: legyen empatikus ügyfeleivel, hiszen az empatikus magatartás nagyban hozzájárul az ügyfélélményhez