Ambiciózus pénzügyi célokat és fejlesztési prioritásokat határozott meg 2026-ra a Sava Insurance Group
2025.12.23

A Sava Insurance Group 2025-öt eddig kiemelkedően sikeres évként értékelte, elsősorban a kedvező káreredményeknek köszönhetően – derül ki a társaság „Business plan for 2026: Sava Insurance Group targets EUR 120 million pre-tax profit” című közleményéből. A szokatlanul enyhe időjárás miatt a természeti katasztrófákból eredő károk jelentősen elmaradtak az üzleti tervben várttól: ezek mértéke csupán mintegy 60%-a volt az előző két évben tapasztalt szintnek.

A menedzsment várakozásai szerint – amennyiben az év hátralévő részében nem történik jelentős káresemény – a csoport 2025-ben 133 millió eurót meghaladó adózás előtti eredményt és több mint 105 millió euró nettó nyereséget érhet el. Ez mintegy 25%-kal haladja meg az év elején kitűzött célokat.

A társaság lezárta a 2026-os üzleti tervezési folyamatot is, amelynek során áttekintette az eddigi teljesítményt, és ambiciózus pénzügyi célokat, valamint fejlesztési prioritásokat határozott meg. Ezek összhangban állnak a csoport 2023–2027-es stratégiájával, és tovább erősítik a növekedés, az innováció és a működési kiválóság iránti elköteleződést.

A Sava Insurance Group főbb pénzügyi céljai 2026-ra:

  • Az üzleti volumen növekedése meghaladja az 5%-ot
  • Az adózott eredmény több mint 95 millió euró
  • Sajáttőke-arányos megtérülés (ROE) 12% felett
  • Kombinált mutató 93% alatt

A stratégiai fejlesztések három kulcsterületre összpontosulnak. A csoport tovább bővíti digitális és önkiszolgáló megoldásait, javítja az ügyfélkapcsolat-kezelést, valamint ösztönzi a digitális kommunikációs csatornák szélesebb körű használatát. Emellett folytatja az ügyféloldali és belső folyamatok intenzív optimalizálását, és fokozatosan, ellenőrzött módon vezeti be a mesterséges intelligencián alapuló megoldásokat.

A fenntarthatóság területén a társaság tovább erősíti környezetvédelmi, társadalmi felelősségvállalási és innovációs törekvéseit, valamint fenntarthatóság-központú termékek és szolgáltatások fejlesztését.