A cég összesen 51 életbiztosítót kérdezett meg, melyek együttes éves díjbevétele meghaladja a 138 milliárd dollárt. A válaszok alapján valamennyi nagy és közepes méretû biztosító használni fog prediktív elemzési technológiát, míg a kis életbiztosítóknak közel fele tervezi ezt a következõ két évben.
Jelenleg a közepes és nagy életbiztosítóknak mintegy 70%-a használ. A már jelenleg is használók kétharmada mondta azt, hogy a prediktív analitika használata jelentõsen lecsökkentette a kockázatelemzési és szerzõdési költségeket, 60% pedig azt jelezte, hogy a segítségével nyert insightoknak köszönhetõen sikerült az értékesítést és a jövedelmezõséget növelnie.
A válaszadók két kulcsfontosságú hajtóerõt neveztek meg az ezirányú befektetések növeléséhez. Az egyik a termékfejlesztés és az árazás, a másik az ügyfélkapcsolat-menedzsment terén jelentkezõ versenynyomás. E két célkitûzés elérése érdekében a válaszadók 84%-a mondta azt, hogy gyorsabb, 71%, hogy személyre szabottabb szolgáltatást kíván nyújtani, 64% gyorsabban és egyszerûbben elérhetõ szerzõdési információkat, 58% mobilbarátabb interakciókat szeretne biztosítani ügyfelei számára.
Mindezek mellett a kárügyintézés élményének javítása érdekében is a prediktív analitika használatának bõvítését tervezik a megkérdezett életbiztosítók. Jelenleg kevesebb mint harmaduk használja ezen a téren a technológiát.
A felmérés alapján úgy fest, a következõ két évben igazi átalakulás mehet végbe az amerikai életbiztosítók üzleti tevékenységének alapvetõ funkciói terén.
A válaszok alapján a Willis Towers Watson egy infografikát is készített, ami itt érhetõ el.