Csökken a bizalom a biztosítók iránt
2011.06.16
A GfK piackutató frissen készített, észak-amerikai közvélemény kutatása szerint egyre csökken az ügyfelek vállalatokba vetett bizalma, amely körbe a biztosítótársaságok is beletartoznak.

A leggyakrabban hangoztatott vállalatokkal szembeni kritika a vállalatvezetõk túl magas fizetése, a menedzsment körében tapasztalható korrupció, az ügyfelek kárán szerzett profit, valamint a gyártási folyamatok mind gyakoribb kiszervezése.

Ami a biztosítókat illeti, az õ megítélésük kifejezetten romlott: míg a válaszadók 71 százaléka bízik a kereskedelmi szektorban, mindössze 39 százalékuk gondolja úgy, hogy a biztosítótársaságokban is meg lehet bízni. Egyedül a pénzügyi szolgáltatókba (35%), valamint a kormányba (31%) vetett bizalom alacsonyabb az amerikaiak körében.

Pozitívum azonban a biztosítókra nézve, hogy a GfK által „befolyásos amerikaiaknak” elnevezett csoport körében, akik az USA lakosságának 10 százalékát reprezentálják és a társadalmi változások elõmozdításában leginkább érintettek, a biztosítókba vetett bizalom jóval magasabb, 44 százalékos.