Egy átlagos brit autós közel 100 fontot költ különféle autós kiegészítõkre, amivel egyedivé tudják varázsolni jármûvüket – derül ki a Diamond közel 2000 brit autós körében végzett felmérésébõl. A kutatás szerint a megkérdezettek 57%-a cicomázza gépkocsiját, 35%-uk szõnyeggel, 15%-uk különféle légfrissítõkkel, 14% vicces ablak matricákkal. Mindössze 4% vallotta be, hogy visszapillantóján bolyhos kocka lóg.
Az érvényes jogosítvánnyal rendelkezõ brit autósok akár 60 fontos bírságra és 3 büntetõpontra is számíthatnak ha nem tanúsítanak vezetés közben kellõ gondosságot. A legfrissebb statisztikák szerint átlagosan évente több mint 16 ezer autóst büntetnek meg figyelmetlen vezetés miatt.
A Diamond kutatása szerint tízbõl egy autós azért díszíti autóját, hogy kitûnjön az átlagból. Közel ugyanennyien (13%) személyiségük kifejezõ jegyeként tekintenek autójukra, így a kiegészítõkre is, de a leggyakoribb indok közé az autó kényelmesebbé tétele tartozott (29%).
A felmérés szerint a 18-24 évesek körében a leggyakoribb az autók kiegészítõkkel történõ egyedivé tétele (66%), míg a középkorúak (35-44 és 45-54 évesek) körében legritkább.
Tízbõl hét vezetõ, akinek a hátsó ablakán valamilyen vicces matrica található, beismerte, hogy akadályozza õket a szabad kilátásban.
A figyelmetlen vezetés mérése meglehetõsen nehéz és pontatlan eredményekkel jár, hiszen általában a vezetõk saját bevallása alapján készül, és az adatgyûjtés maga is meglehetõsen idõigényes. Az amerikai Nemzeti Közúti Közlekedésbiztonsági Igazgatóság (National Highway Traffic Safety Administration - NHTSA) 2009-es közúti baleseti halálozási jelentésében az autós kiegészítõk is felkerültek a figyelmetlen vezetést befolyásoló tényezõk listájára, a mobiltelefon használat, a gyermekek által megzavart vezetõ, a cigaretta gyújtás, a rádió beállítása, beszélgetés, álmodozás, olvasás, evés, térkép nézegetés, sminkelés és egyéb tényezõk mellé.
A statisztikák bizonyítják, hogy a kézben tartott mobiltelefon hátráltatja leginkább a biztonságos vezetést: sms írás közben mintegy 23-szorosára nõ az ütközés esélye, mivel átlagosan 4,6 másodpercre elvonja a vezetõ figyelmét az útról, amely idõ alatt egy futballpálya hosszúságú szakaszt tesz meg az autó, tulajdonképpen vakon.
Telefonálás közben a vezetéssel kapcsolatos agyi aktivitás mintegy 37%-kal romlik.