Mobiltechnológia: a biztosítók is ebben látják a jövõt!
2012.02.20
Egy közelmúltban végzett felmérés szerint tízbõl kilenc életbiztosító azért tervez a közeljövõben mobiltechnológiai fejlesztéseket, hogy lépést tartson versenytársaival, továbbá a különféle gyártócégek igényeinek megfeleljen – közölte a felmérést elvégzõ kutatócég.

A Limra 53 amerikai és kanadai életbiztosító körében végzett felmérést mobiltechnológiai kezdeményezéseikrõl, valamint arról, hogy mikét próbálják a mobil eszközöket, illetve alkalmazásokat üzleti modelljeikbe integrálni.

„Ahogy azt a közösségi média esetében is láthatjuk, az életbiztosítók felismerték, hogy a mobiltechnológia használata nem lehet kérdés, ha versenyképesek akarnak maradni a jövõben is. Valójában négybõl három társaság azt állítja, azért alkalmaz mobiltechnológiát, hogy lépést tartson versenytársaival, közel ennyien pedig úgy gondolják, hogy a jövõben ezen beruházásoknak köszönhetõen növekedni fog forgalmuk” – közölte a Limra kutatási igazgatója, Mary Art.

A megkérdezettek negyede a versenytársakat nevezte meg a mobiltechnológia üzleti stratégiába történõ beágyazásának elsõszámú indokaként. Csaknem harmaduk már rendelkezik valamilyen mobiltechnológiai kezdeményezéssel, további 30% pedig egy éven belül tervez kifejezetten ilyen programot elindítani – derül ki a felmérésbõl.

Nem meglepõ módon, a legtöbb vállalat számításba veszi a technológia integrációját a jövõbeli értékesítési prognózisaiba. Egy korábbi Limra felmérésbõl kiderült, hogy a mobiltechnológiát használó biztosítótársaságok száma közel megduplázódott 2008 és 2010 között.

Prognózisok szerint az USA lakosságának közel fele 2015-re mobilweb kapcsolattal rendelkezik majd, ezért is kulcsfontosságú a társaságok számára, hogy megtalálják a technológia stratégiai integrációjának lehetõségeit, hogy minél hatékonyabban el tudják érni ügyfeleiket.

A felmérés szerint az életbiztosítók kétharmada a technológia segítségével javítani szándékozik a szolgáltatási színvonalán, és lépést kíván tartani az ügyfelek folyamatosan változó igényeivel. Sok vállalat ugyan még mindig csak a fejlesztési szakasznál tartott 2011-ben, a legtöbben mobil alkalmazások fejlesztésével, illetve a honlapok mobilváltozatának elkészítésével foglalkoznak.

A tablet gépek elterjedésé szintén lökést adhat a biztosítók technológiai fejlesztéseinek, melyekre külön weboldalakat lehet fejleszteni, hiszen a Limra szerint a biztosítói mobiltelefon applikációk nem tudnak annyira népszerûek lenni a fogyasztók körében.

A technológiai fejlesztések természetesen kihívásokat is jelentenek a társaságok számára. Tízbõl hét társaság azt nyilatkozta, hogy nem rendelkezik megfelelõ emberi erõforrással az új mobil kezdeményezések lebonyolításához. Szintén problémát jelent a különbözõ mobileszközök, platformok és operációs rendszerek menedzselése. A megkérdezettek fele azt mondta, hogy a megtérülési mutatók kiszámítása is problémát jelent számukra.