A speciális biztosítási termékek nyújtására szakosodott cég felmérése szerint az ügyfelek mobil pénzügyi tranzakciók iránti hajlandósága, valamint a kínált védelmi, biztonsági funkciók között erõs összefüggés van.
A mobil pénzügyi tranzakciók közé tartozik többek között a bolti vásárlás, az online bankolás, a számla befizetés valamint az online vásárlás.
Az Assurant Solutions Európáért felelõs mobil üzletfejlesztési vezetõje szerint a fogyasztók továbbra is félnek a mobilon elvégezhetõ pénzügyi tranzakcióktól. Ezen tranzakciók ügyfelek általi elfogadottsága a vizsgált országokban továbbra is rendkívül alacsony, mivel az emberek többségének komoly biztonsági aggályai vannak.
A biztosító mintegy 1000 mobiltelefon használó körében végzett felmérést Spanyolországban, Németországban, Argentínában, Kínában és az Egyesült Államokban.
A válaszok alapján kiderült, hogy a fogyasztók mind az öt piacon tartanak attól, hogy kiadják bankszámlájuk adatait, személyazonosságukat, félnek a jelszólopástól, illetve mobil eszközeikhez kapcsolódó személyes adataik sebezhetõségétõl.
Ugyanakkor az is kiderült, hogy jóval nagyobb érdeklõdést mutatnák a mobiltranzakciók iránt, ha bármilyen biztonságot garantáló termék, funkció vagy szolgáltatás kapcsolódna hozzájuk.
A készülékekhez és adatokhoz kapcsolódó kiegészítõ védelmi funkció tehát kulcsfontosságú szerepet játszik a mobilpénztárcában rejlõ lehetõségek kiaknázásában.