Az egyazon banknál 5,5 banki terméknél többel rendelkezõ ügyfelek 29%-a nem váltana bankot egy kiegészítõ banki termék, vagy szolgáltatás eladása miatt, míg 39%-uk azt mondta, kapcsolt biztosítási termék értékesítése sem késztetné bankváltásra – derül ki egy amerikai felmérésbõl.
A LIMRA felmérés legfontosabb megállapításai szerint a bankokon keresztül értékesített biztosítási termékek növelik az ügyfelek lojalitását - a biztosítási termékek értékesítésekor az ügyfelek jellemzõen igényt tartanak személyes tanácsadásra, és részletesebb tájékoztatásra - amibõl a bank is profitál, hiszen a legjobb ügyfél, a megtartott ügyfél.
A bankokon keresztül értékesített legtipikusabb biztosítási termékek a gépjármû-biztosítás, az életbiztosítás, valamint a megtakarítási, befektetési célú biztosítási termékek.
A jelentés azt is megállapította, hogy a bankok azáltal, hogy nem fejlesztik befektetési és biztosítási szolgáltatásaikat, elvesztegetik díjbevétel növelési lehetõségeiket, mely a legjövedelmezõbb ügyfelek lojalitását is növelhetné.
A rengeteg banki termék kiszorítja a biztosítási termékeket. A bankoknak azonban nagyobb prioritást kellene adniuk a biztosítási termékeknek is, alkalmazottaikat továbbképzésben kellene részesíteniük, hogy azonosítani tudják a lehetséges biztosítási ügyfeleket, hiszen a több termékkel rendelkezõ ügyfelek jellemzõen bizalommal tekintenek saját banki ügyintézõjükre – állapította meg a LIMRA felmérése. Mivel a bankok számára egyre nagyobb kihívást jelent a díjbevételek fenntartása, a biztosítási termékek értékesítése jó lehetõséget teremt számukra.