A Magyar Posta és a Posta Biztosító sikeres kampánya a hirdetési aktivitás érzékelésében is jól mérhetõ: azok körében ugyanis, akik láttak valamilyen biztosítói reklámot a tavalyi kötelezõ kampány néhány hónapjában, a társaság 26 százalékos spontán említést ért el, a versenytársak hasonló mutatóit jócskán túlszárnyalva.
Általánosságban az egyes biztosítói reklámok iránti szimpátia természetesen erõsen összefügg a biztosítók megítélésével. Így nem meglepõ, hogy a Posta Biztosító reklámját a válaszadók jelentõs része kedveli, míg a nem szimpatizálók aránya alig két százalékos, így a biztosító megítélése összességében nagyon pozitív – mutat rá a GfK piackutató felmérése.
A kutatásból kiderül az is, hogy a decemberben vizsgált reklámspotok közül a Posta Biztosító filmjét ismerték fel legtöbben a reklámfilm rövid, 5-6 másodperces, unbranded bejátszása után is, amely szintén kiemelkedõen jó eredmény a piac más szereplõihez képest is. Jól látszik, hogy a társaság reklámfilmje jól márkázott volt, hiszen sokan azonosították helyesen a hirdetõt, amelyet a helyes és a helytelen brand azonosítás különbségébõl számolt úgynevezett identifikációs index magas értéke is igazol – derül ki szintén a GfK ATS – Biztosítói reklámhatékonyság felmérésébõl.
A kötelezõ biztosítási kampányban a biztosítások díjai mellett egyre fontosabb szempont a szolgáltatás színvonala, mert bár az ügyfelek jó része a legolcsóbb biztosítás megkötésére törekszik, sokaknak ma már számít a társaságok által nyújtott kárrendezési, és egyéb szolgáltatások színvonala is. Éppen ezért nagyon nem mindegy, a biztosítók közül melyiket, és milyen szempontok alapján választja ki az autós. A választási hajlandóság tekintetében a negyedik helyen végzett a Posta Biztosító, a felmérésben megkérdezettek 26 százaléka szerint a társaság a TOP3 választandó biztosítótársaság egyike, 6 százalékuk számára ugyanakkor ez az egyetlen biztosító, amit számításba venne, ha biztosítást kötne.
Általánosságban is emelkedett a Posta Biztosító preferáltsága a szeptemberi, még a kampány elindulását megelõzõ eredményekhez képest, ami a kötelezõ gépjármû-felelõsségbiztosítás mellett a lakásbiztosítás termékszintû preferenciájának emelkedésében is mérhetõ.
„A kampány összességében sikeres volt, hiszen a magas ismertség és azonosítás mellett a hirdetett terméket, azaz a Posta Biztosító kötelezõ biztosítását is sokan felismerték, valamint ez volt a legkedveltebb és a legérthetõbb spot a mért filmek között.” – hangsúlyozta Mester Péter, a Posta Biztosító marketingvezetõje. „Egyértelmû siker a figyelem felkeltése és az erõs mobilizáló hatás, miközben a reklámfilm további pozitívumai a válaszadók szerint, hogy szórakoztató, meggyõzõ, hiteles, informatív és rokonszenvessé teszi a biztosítónkat.” – tette hozzá.
Mindezen eredményeket csak támogatta az az új eszköz, amelyet a Posta Biztosító a magyar biztosítók közül az egyik elsõként kezdett el használni még tavaly az év közepén: ez pedig a közösségi kommunikáció. A Posta Biztosító égisze alatt mûködõ Napi Sorsjegy oldalnak jelenleg már 119 ezer rajongója van, akik közül több ezren éltek a kötelezõ kampány- kedvezményekkel.