A University of Massachusetts-Amherst piackutatói szerint az Y-generáción belüli fiatalabb korosztályra nagyon különbözõ értékek, célkitûzések és életstílusok jellemzõek, melyek fõként a válság következtében alakultak ki.
A millenniumi, más néven Y-generáció közé az egyetem kutatói az 1981-1999 között született fiatalokat sorolják. Õk a baby boomerek gyermekei, az X-generáció fiatalabb testvérei.
Az egyetem kutatócsoportja arra a következtetésre jutott, hogy a gazdasági válság nem ösztönözte nagyobb takarékosságra, vagy visszafogottságra a fiatalokat, sõt inkább vágyat ébresztett bennük, hogy kiélvezzék az életet, és a lehetõ legtöbbet hozzák ki belõle.
A millenniumi generáció fiatalabb korosztályára az élménykeresés jellemzõ, a legerõsebb megkülönböztetõ tulajdonság a generáció idõsebb tagjaitól az utóbbiakra jellemzõ „jámborság” és „takarékosság”. Az új, fiatalabb al-kohorsz kevésbé takarékos, kevésbé vallásos és szexuálisan engedékenyebb, mint az idõsebb millenniumiak, továbbá a hazafiasság, politika, a fenntarthatóság, takarékosság és az életben elkövetett hibák kevésbé foglalkoztatják õket – állítják a kutatók.
A kutatók szerint, ha a frissen végzettek munkaerõ-piaci kilátásai továbbra is ilyen gyászosak maradnak, a leendõ diplomások hosszú ideig a szülõ házhoz lesznek kötve, ideiglenes munkahelyeken sínylõdve, amely nem kecsegtet különösebb karrierlehetõségekkel.
Mit jelent ez a biztosítók számára? Ha a kutatók következtetései helyesek, akkor a biztosítók számára továbbra is a millenniumi generáció szülei, a baby boomerek lesznek a megcélzott piaci szegmens. Mind az élet-, mind a nem-életbiztosítók számára megfontolandók az olyan megoldások, mint a több autó biztosítása esetén nyújtott kedvezmények, az eltartottak számára kifejlesztett egészségbiztosítási termékek, vagy a kiegészítõ nyugdíjbiztosítási termékek, hogy a szülõk gondoskodni tudjanak saját anyagi jólétükrõl, ha már gyerekeikre nem lesznek képesek anyagilag támaszkodni.