Saját tervei, és a piac fölött nõtt a Posta Biztosító
2012.05.03
Miközben a biztosítási piac összesített díjbevétele egyelõre nem éri el megint a válság elõtti szintet, addig a Posta Biztosító (a Magyar Posta Életbiztosító Zrt. és a Magyar Posta Biztosító Zrt.) a piacot és saját terveit is meghaladó mértékben növekedett 2011-ben – derül ki a PSZÁF statisztikáiból.

Stratégiai súlypontok

Ami a Posta Biztosító tavalyi évének súlypontjait illeti, kiemelendõ a Magyar Postával való szoros együttmûködés, amely 2011-ben tovább erõsödött. A piac feletti növekedés és a piaci részesedés növelése a tavalyi évben kiemelkedõ eredménynek számít akkor, amikor a teljes piac a PSZÁF adatai szerint 2011-ben 3,3 százalékkal csökkent. Ezek az eredmények olyan új intézkedésekneke köszönhetõek, mint a Posta Biztosító folyamatos, ügyfélorientált termékfejlesztései és termékmódosításai (például az élet-termékportfólió megújítása és kiterjesztése; a hozamvédett, biztonságos konstrukciók bevezetése; a lakásbiztosítási termék átalakítása), valamint az ügyfélkiszolgálás minõségét meghatározó folyamatok folyamatos fejlesztése. Emellett a Posta Biztosító kiválóan megfelelt az olyan újszabályozói elvárásoknak, mint például a központi kárnyilvántartási rendszert érintõ változások.

Eredmények számokban

A Posta Biztosító tavalyi összesített díjbevétele meghaladta a 38,5 milliárd forintot, szemben a 2010-es 36,6 milliárdos bruttó díjbevétellel. A biztosító bruttó díjbevétele csaknem öt százalékkal lett több, mint a társaság által az év elején meghatározott terv. Ehhez a Magyar Posta Életbiztosító Zrt. 30,9; a nem-élet termékeket értékesítõ Magyar Posta Biztosító Zrt. 7,6 milliárdos bevétellel járult hozzá, így a Posta Biztosító a kompozit társaságok közül a hetedik helyet szerezte meg a magyar biztosítási piacon – derül ki a pénzügyi felügyelet statisztikáiból.

Pandurics Anett, a Posta Biztosító vezérigazgatója az eredményeket értékelve elmondta, hogy miközben a teljes biztosítási díjbevétel tavaly 3,3 százalékkal csökkent (emögött elsõsorban a gépjármû-biztosítások piacának radikális visszaesése állt, amit nem tudott ellensúlyozni az életbiztosítási piac stagnáló díjbevétele), a Posta Biztosító növekedése bizonyítékként szolgál arra, hogy az a fajta bankbiztosítási modell, amelyet a társaság a Postával közösen valósít meg, az elmúlt 9 évben kiemelkedõen sikeresnek bizonyult. Figyelemre méltó az is, hogy a bankbiztosítási értékesítési csatorna teljesítménye az elmúlt idõszak válsággal terhelt turbulens környezetében – a Posta Biztosítóhoz hasonlóan - jellemzõen felülmúlta a piac teljesítményét.