A Kasina tanácsadó cég második alkalommal elkészített éves felmérésébõl kiderül, hogy az alapkezelõk és biztosítók mintegy 87%-a használja a LinkedIn-t, a Facebookot és a Twittert, azonban csak nagyon kevesen tapasztalnak forgalomnövekedést igaz, meglehetõsen nehéz mérni is azt.
A legnagyobb elõnye ezeknek a közösségi oldalaknak a márkaismertség és a fogyasztói elkötelezettség növelésében rejlik.
“Insurance firms understand the medium for the most part,” said Mark. “They are retweeting content, participating in conversations, answering questions, directing customers to resources and addressing their concerns and not just using RSS feeds to push out content. What they are not doing now is providing more content to their financial intermediaries, such as sales agents and distributors.”
A felmérésben részt vevõ alapkezelõk és biztosítók 85%-a tapasztalt márkaismertség növekedést a közösségi média platformokon, 67%-uk az ügyfelek elkötelezõdésének növekedésérõl számolt be, 58% szerint pedig megnövekedett forgalomról számolt be honlapján.
A Kasina biztosítási szakértõje szerint a biztosítók jórészt értik a médiumot, megosztják a különbözõ tartalmakat Twitteren, részt vesznek beszélgetésekben, válaszolnak a felmerülõ kérdésekre, a megfelelõ forrásokhoz irányítják az ügyfeleket, kezelik problémáikat és nem csak egyszerûen RSS-hírcsatornákon keresztül szolgáltatnak tartalmakat. Amit azonban egyelõre még nem csinálnak, az az értékesítési ügynökök és egyéb közvetítõk számára történõ tartalomszolgáltatás.
A közösségi médiát legjobban használó vállalatokat az különbözteti meg a többiektõl, hogy kérdéseket tesznek fel, visszajelzéseket kérnek, és megválaszolják az ügyfelek által feltett kérdéseket. A megfelelõ forráshoz irányítják az ügyfeleiket és érdekes és releváns tartalmat szolgáltatnak. Egyszóval értik az adott platform funkcióját.
A jelentés azt is megállapította, hogy a megkérdezett cégek kevesebb, mint fele rendelkezik közösségi médiára szánt költségvetési kerettel.
A közösségi média olcsóbb, mint a reklám, tulajdonképpen a reklám egy alternatívája, amely sikeres eszköze lehet az ügyfél-támogatásnak.