Hatszor annyit költ biztosításra egy osztrák, mint egy magyar
2012.05.18
Az UNIQA csoport és magyarországi leányvállalata, az UNIQA Biztosító Zrt. a 2011-es üzleti év nehézségei ellenére is megõrizte a piacon elfoglalt helyét és a 2012-es év növekedésére koncentrálva alakította ki üzleti stratégiáját.

Jelentõs piaci potenciál Közép- és Kelet-Európában

Az UNIQA biztosítócsoport a 2011-es évben elõirányzott lépéseket határozott meg, hogy 2015-re és 2020-ra kitûzött ambiciózus növekedési terveit elérje. Az UNIQA a második legnagyobb biztosító Ausztriában. A Nyugat-Európában elért biztos pozíciót és a keletebbre fekvõ országok, régiók növekedését kihasználva, 2020-ra ügyfélszámát 7,5 millióról 15 millióra kívánja növelni. Közép- és Kelet-Európa jelentõs potenciált hordoz magában, ami különösen igaz a biztosítási termékekre fordított egy fõre jutó költésekre, mivel ezen a téren továbbra is nagy eltérés mutatkozik a nyugati és a keleti térség között. Egy osztrák évente átlagosan 2000 eurót fektet biztosításba, míg Albániában ez mindössze 19 euró. Ugyanez a költés Magyarországon 300 euró, a szomszédos Szlovéniában pedig már 1000 euró biztosításra elköltött összeget jelent évente. Az európai uniós felzárkózódási követelmények, jelentõs növekedési potenciált is jelentenek egyben a csoport számára.

UNIQA Magyarország

Az UNIQA Biztosító 2011-ben elért díjbevétele meghaladta az 53 milliárd forintot, ügyfeleink száma az év végi kötelezõ kampánynak köszönhetõen jelentõsen emelkedett - már 543 ezer ügyfél választotta az UNIQA-t. Szerzõdéseink száma meghaladja a 750 ezret.

Az UNIQA Biztosító Zrt. 2011-es pénzügyi eredménye negatívan alakult a különadó következtében.

Az elsõ negyedév kilátásai kedvezõen alakulnak, nem-élet díjelõírásunk több mint 7%-kal növekedett a tavalyi év elsõ negyedévéhez viszonyítva. Igazgatási költségeink pedig az infláció és az euró árfolyam emelkedésétõl jelentõsen elmaradnak.

„Az UNIQA Magyarország egyik alappillére az UNIQA International-nek, hiszen nemcsak jelentõs forgalmat generál, hanem az új piacok értékes „Best practice” és „Know-how” szolgáltatója is egyben. Az UNIQA Magyarország ügyfélcentrikus megoldásaival sok tekintetben üzleti példaként szolgál számunkra. Nagyon büszkék vagyunk a magyar vállalat tevékenységére, a lelkes csapatára és az eddig elért eredményeikre.”- nyilatkozta Wolfgang Kindl, az UNIQA International vezérigazgatója.

2011 - Forradalmian új megoldások a lakásbiztosításban és a KGFB kampányban


Az UNIQA továbbra is elkötelezett híve az innovációnak, amellyel a biztosító elébe megy az ügyféligényeknek. „Az új technológiákat minden esetben olyan új többletszolgáltatások kialakításához használjuk fel, melyek ügyfeleink kényelmét és egyben terheik csökkenését hivatottak kiszolgálni”- nyilatkozta Othmar Michl, az UNIQA Biztosító vezérigazgatója. A 2011-es év egyik piaci újdonsága az UNIQA új lakásbiztosítása, az Otthon és környezet volt, melynek Öko csomagja amellett, hogy az energiatakarékos berendezésekre is védelmet nyújt, a 2012-tõl bevezetésre került energetikai tanúsítvány megszerzéséhez 15 000 forinttal járul hozzá.
A 2011-es kötelezõ gépjármû-felelõsségbiztosítási kampány nyertese az UNIQA volt – közel 170 000 db új szerzõdés született a kampány idõszakban. A jelentõs ügyfélállomány növekedés a kedvezõ díjaknak volt köszönhetõ, melyet olyan innovatív megoldásokkal igyekezett elérni a biztosító, ami mind az ügyfél, mind a biztosító számára költségcsökkentõ hatással bír. Ilyen megoldás az elektronikus ügyfél-kommunikáció választása, mellyel a drága postai költség megspórolható és egyben egyszerûbbé, gyorsabbá válik az ügyintézés.

2012 - A dinamizmus éve

2012-ben a casco biztosítások további növekedése érdekében az UNIQA olyan többletszolgáltatást kínál az ügyfeleknek, ami kár esetén az önrész megfelezése mellett segíti õket a kárrendezés ügyintézésében és a megfelelõ partnerszerviz kiválasztásában is.

A 2012-es évben az egészségbiztosítások is nagy szerepet kapnak a biztosítók életében. Az új adótörvény értelmében a munkavállalók számára adó- és járulékmentesen akár cafeteria-elemként adható a kockázati életbiztosítás mellett, az egészségbiztosítás is. A szakma nagy érdeklõdésre számít a munkaadók részérõl, hiszen az adómentessége miatt a biztosítás az egyik legköltséghatékonyabb béren kívüli juttatássá vált. Az UNIQA az ügyféligényeket felismerve már 2011-ben bevezette a minõségi szolgáltatásokat nyújtó MediQa egészségbiztosítást, melynek elemei és szolgáltatásai, a Med Help összegbiztosítás egyes elemeivel együtt, a csoportos termékben is megtalálhatóak majd. A kialakított csomagok közül a legmagasabb csomag, olyan prémium szolgáltatásokat is tartalmaz, ami súlyos mûtétek és fekvõbeteg-ellátás finanszírozását is lehetõvé teszi a biztosított számára.

Az UNIQA több évtizedes tapasztalattal rendelkezik az egészségbiztosítások terén. Magyarországon az UNIQA Med Help összegbiztosítása piacvezetõ termék – minden második betegségbiztosítást kötõ ügyfél a Med Help-et választja. A biztosítások mellé VitalClub tagság is jár az ügyfeleknek, ami az egészségtudatos életmód elsajátítása érdekében különbözõ kedvezményeket és sportolási lehetõségeket kínál.