Jelentõs piaci potenciál Közép- és Kelet-Európában
Az UNIQA biztosítócsoport a 2011-es évben elõirányzott lépéseket határozott meg, hogy 2015-re és 2020-ra kitûzött ambiciózus növekedési terveit elérje. Az UNIQA a második legnagyobb biztosító Ausztriában. A Nyugat-Európában elért biztos pozíciót és a keletebbre fekvõ országok, régiók növekedését kihasználva, 2020-ra ügyfélszámát 7,5 millióról 15 millióra kívánja növelni. Közép- és Kelet-Európa jelentõs potenciált hordoz magában, ami különösen igaz a biztosítási termékekre fordított egy fõre jutó költésekre, mivel ezen a téren továbbra is nagy eltérés mutatkozik a nyugati és a keleti térség között. Egy osztrák évente átlagosan 2000 eurót fektet biztosításba, míg Albániában ez mindössze 19 euró. Ugyanez a költés Magyarországon 300 euró, a szomszédos Szlovéniában pedig már 1000 euró biztosításra elköltött összeget jelent évente. Az európai uniós felzárkózódási követelmények, jelentõs növekedési potenciált is jelentenek egyben a csoport számára.
UNIQA Magyarország
Az UNIQA Biztosító 2011-ben elért díjbevétele meghaladta az 53 milliárd forintot, ügyfeleink száma az év végi kötelezõ kampánynak köszönhetõen jelentõsen emelkedett - már 543 ezer ügyfél választotta az UNIQA-t. Szerzõdéseink száma meghaladja a 750 ezret.
Az UNIQA Biztosító Zrt. 2011-es pénzügyi eredménye negatívan alakult a különadó következtében.
Az elsõ negyedév kilátásai kedvezõen alakulnak, nem-élet díjelõírásunk több mint 7%-kal növekedett a tavalyi év elsõ negyedévéhez viszonyítva. Igazgatási költségeink pedig az infláció és az euró árfolyam emelkedésétõl jelentõsen elmaradnak.
„Az UNIQA Magyarország egyik alappillére az UNIQA International-nek, hiszen nemcsak jelentõs forgalmat generál, hanem az új piacok értékes „Best practice” és „Know-how” szolgáltatója is egyben. Az UNIQA Magyarország ügyfélcentrikus megoldásaival sok tekintetben üzleti példaként szolgál számunkra. Nagyon büszkék vagyunk a magyar vállalat tevékenységére, a lelkes csapatára és az eddig elért eredményeikre.”- nyilatkozta Wolfgang Kindl, az UNIQA International vezérigazgatója.
2011 - Forradalmian új megoldások a lakásbiztosításban és a KGFB kampányban
Az UNIQA továbbra is elkötelezett híve az innovációnak, amellyel a biztosító elébe megy az ügyféligényeknek. „Az új technológiákat minden esetben olyan új többletszolgáltatások kialakításához használjuk fel, melyek ügyfeleink kényelmét és egyben terheik csökkenését hivatottak kiszolgálni”- nyilatkozta Othmar Michl, az UNIQA Biztosító vezérigazgatója. A 2011-es év egyik piaci újdonsága az UNIQA új lakásbiztosítása, az Otthon és környezet volt, melynek Öko csomagja amellett, hogy az energiatakarékos berendezésekre is védelmet nyújt, a 2012-tõl bevezetésre került energetikai tanúsítvány megszerzéséhez 15 000 forinttal járul hozzá.
A 2011-es kötelezõ gépjármû-felelõsségbiztosítási kampány nyertese az UNIQA volt – közel 170 000 db új szerzõdés született a kampány idõszakban. A jelentõs ügyfélállomány növekedés a kedvezõ díjaknak volt köszönhetõ, melyet olyan innovatív megoldásokkal igyekezett elérni a biztosító, ami mind az ügyfél, mind a biztosító számára költségcsökkentõ hatással bír. Ilyen megoldás az elektronikus ügyfél-kommunikáció választása, mellyel a drága postai költség megspórolható és egyben egyszerûbbé, gyorsabbá válik az ügyintézés.
2012 - A dinamizmus éve
2012-ben a casco biztosítások további növekedése érdekében az UNIQA olyan többletszolgáltatást kínál az ügyfeleknek, ami kár esetén az önrész megfelezése mellett segíti õket a kárrendezés ügyintézésében és a megfelelõ partnerszerviz kiválasztásában is.
A 2012-es évben az egészségbiztosítások is nagy szerepet kapnak a biztosítók életében. Az új adótörvény értelmében a munkavállalók számára adó- és járulékmentesen akár cafeteria-elemként adható a kockázati életbiztosítás mellett, az egészségbiztosítás is. A szakma nagy érdeklõdésre számít a munkaadók részérõl, hiszen az adómentessége miatt a biztosítás az egyik legköltséghatékonyabb béren kívüli juttatássá vált. Az UNIQA az ügyféligényeket felismerve már 2011-ben bevezette a minõségi szolgáltatásokat nyújtó MediQa egészségbiztosítást, melynek elemei és szolgáltatásai, a Med Help összegbiztosítás egyes elemeivel együtt, a csoportos termékben is megtalálhatóak majd. A kialakított csomagok közül a legmagasabb csomag, olyan prémium szolgáltatásokat is tartalmaz, ami súlyos mûtétek és fekvõbeteg-ellátás finanszírozását is lehetõvé teszi a biztosított számára.
Az UNIQA több évtizedes tapasztalattal rendelkezik az egészségbiztosítások terén. Magyarországon az UNIQA Med Help összegbiztosítása piacvezetõ termék – minden második betegségbiztosítást kötõ ügyfél a Med Help-et választja. A biztosítások mellé VitalClub tagság is jár az ügyfeleknek, ami az egészségtudatos életmód elsajátítása érdekében különbözõ kedvezményeket és sportolási lehetõségeket kínál.
2012.05.18
Az UNIQA csoport és magyarországi leányvállalata, az UNIQA Biztosító Zrt. a 2011-es üzleti év nehézségei ellenére is megõrizte a piacon elfoglalt helyét és a 2012-es év növekedésére koncentrálva alakította ki üzleti stratégiáját.