Sok a panasz: új biztosítási tájékoztatót készít a PSZÁF
2012.06.06
A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) keretében mûködõ békéltetõtestülethez beérkezett panaszok alapján a felügyelet új tájékoztatót készít a biztosítási szerzõdésekrõl – mondta Déri Katalin, a PSZÁF osztályvezetõje a parlament illetékes albizottságának tegnapi ülésén.

A tájékoztatót most egyeztetik a biztosítók szövetségével. Idén az elsõ negyedévben 505 fogyasztóvédelmi panasz érkezett a biztosításokat illetõen a PSZÁF-hoz, ebbõl 200 a kötelezõ gépjármû-felelõsségbiztosításokkal (kgfb) volt kapcsolatos. Fogyasztóvédelmi eljárás végül 150 ügyben indult.

Kerékgyártó Csaba, a MABISZ titkárságvezetõje szerint ezek a számok a 12 millió biztosítási szerzõdéshez képest \"arányszámmal alig kifejezhetõek\".

Az egyik visszatérõ ügy a központi kárnyilvántartásban szereplõ bonus-malus adatokkal kapcsolatos problémák, a kgfb szerzõdések átkötése kapcsán. A PSZÁF képviselõje elmondta, hogy márciustól már alig jeleztek az ügyfelek ilyen problémát. Papp Lajos, a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ) elnöke szerint, amennyiben használni lehetne a kárnyilvántartásban az adóazonosító jelet, megszûnnének ezek a problémák.

A másik visszatérõ kérdés a befektetési egységhez kötött (unit linked) életbiztosításoknál a tájékoztatási kötelezettség nem megfelelõ volta volt.

Az ülésen elhangzott az is, hogy a PSZÁF nem foglalkozhat a kötelezõ gépjármû biztosítások (kgfb) során a károsult és a károkozó biztosítója közti vitával, mivel nincs közöttük szerzõdéses kapcsolat, így a kárt szenvedett nem minõsül fogyasztónak.

MTI